رونمایی از قیمت نو لاماری ایما
به گزارش سفر به مالزی، قیمت لاماری ایما در فروردین 1402 اعلام شد. شرکت آرین پارس موتور قیمت این شاسی بلند را در فروردین ماه نسبت به قبل 461 میلیون تومان افزایش داد.
به گزارش تجارت نیوز، شرکت آرین پارس موتور قیمت نو شاسی بلند لاماری ایما را برای منتخبان سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی اعلام نمود. قیمت این خودرو که در تابستان 1402 به دست مشتریان خواهد رسید نسبت به اسفند ماه حدود 461 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
لاماری ایما که تا پیش از این با نرخ یک میلیارد و 94 میلیون تومان به دست مشتریان می رسید، با مصوبه نو قرار است یک میلیارد و 555 میلیون تومان در درب کارخانه و نمایندگی ها عرضه گردد.
به رغم چنین افزایش قیمتی، همچنان اختلاف نرخ این خودرو با بازار آزاد به حدود یک میلیارد تومان می رسد. آنالیز ها نشان می دهد در آخرین معاملات و چانه زنی ها لاماری ایمای صفر در بازار آزاد حدود دو میلیارد و 550 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. بدین ترتیب این خودروی مونتاژی همچنان جذابیت خود را برای بازار حفظ نموده و خریداران آن یارانه سیاه میلیاردی را به جیب می زنند.
البته با توجه به قیمت محصولات کارخانه، پیش بینی می گردد که بازار نیز بلافاصله به این مصوبه واکنش نشان دهد و مسیر صعودی خود را با شتاب بیشتری ادامه دهد.
نگاهی به نرخ های پیش از عید نوروز در بازار معاملات نشان می دهد که در آخرین روز معاملاتی 1401 لاماری ایما در محدوده دو میلیارد و 85 میلیون تومان قیمت داشت. اما سال نو انفجار قیمتی را تجربه کرد و از 22 تا 26 فروردین 1402 تا دو میلیارد و 600 میلیون تومان هم پیش رفت.
نمودار زیر روند حرکتی قیمت لاماری ایما بین روزهای 29 اسفند تا 29 فروردین را نشان می دهد و انفجار قیمتی این خودروی چینی را به خوبی نمایان می نماید.
سیگنال نو به بازار آزاد لاماری ایما
حال افزایش قیمت خودرو مونتاژی آرین پارس موتور در کارخانه می تواند سیگنال نوی به بازار باشد و رکوردهای نوی را برای این خودروی محبوب به ثبت برساند. محصول محبوبی که با چنین قیمت هایی احتمالاً تبدیل به یک رویا و آرزوی برای جوانان و خانواده ها شده است.
لازم به ذکر است این شاسی بلند به یک موتور 1.5 لیتری توربو TGDi مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 195 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن متر را نیز فراوری کند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه به وسیله گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو انتقال پیدا می نماید. ضمن اینکه این خودرو در واقع نسخه ایرانیزه شده دانگ فنگ T5 Evo محسوب می گردد.
منبع: فرارو