هنوز گرفتاری های خوشه ای در بعضی نقاط کشور داریم

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری خبرنگاران- معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه کمیته ملی کرونا در جمع خبرنگاران گفت:هنوز گرفتاری های خوشه ای در بعضی نقاط کشور داریم.

هنوز گرفتاری های خوشه ای در بعضی نقاط کشور داریم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا، به تصمیمات و بحث های امروز این کمیته اشاره نمود و گفت: مهمترین موضوع مدیریت کرونا است که از بقیه موضوعات اولویت دارتر است و با توجه به اینکه طی چند ماه اخیر سرعت بسیار خوبی در واکسیناسیون گروه هدف داشتیم، هم دُز اول واکسیناسیون و هم دُز دوم واکسیناسیون انجام شد و توانستیم عقب ماندگی واکسیناسیون گذشته را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه البته به نظر می رسد همان افرادی که نوبت اول واکسن را تزریق کردند، دُز دوم را هم تزریق نموده اند و درصدی از افراد را داریم که هنوز واکسن تزریق ننموده اند.

آقای جان بابایی با اشاره به اینکه کسانی که واکسن تزریق ننموده اند زودتر واکسن دریافت نمایند ادامه داد: متأسفانه در اروپا شاهدیم که روزانه در آلمان، اتریش، هلند جامعه واکسینه نشده، به سرعت مبتلا می شوند.

وی گفت: دیروز روسیه بیش از 1200 فوتی داشته است و بیشتر فوتی ها افرادی هستند که واکسن تزریق ننموده بودند. بر همین اساس از مردم می خواهیم همراهی نمایند.

زیرا سرعت واکسیناسیون مان کاهش یافته است.

آقای جان بابایی گفت: بعلاوه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد که افراد بالای 60 سال که زمانی از واکسن دوم شان گذشته، ضرورت دارد که واکسن دُز سوم یا اگر بیش از شش ماه گذشته واکسن یادآور را تزریق نمایند. زیرا ضرورت دارد که ایمنی بدن این افراد را در سطح بالایی نگه داریم. کشور هایی که واکسن تزریق کردند و بین تزریق دُز دوم و سوم شان فاصله افتاده، مقداری افزایش ابتلا داشتند.

آقای جان بابایی ادامه داد: یکی از مواردی که در کمیته علمی مطرح شد، مراقبت هایی است که در استان ها باید انجام گردد. هنوز گرفتاری های خوشه ای در بعضی نقاط کشور داریم. استان هایی ممکن است مشاغل فصلی در آن ها تأثیرگذار باشد، زیرا بسیاری از کارگران از شهر ها و استان های مجاور به این شهر ها برای برداشت محصول می فرایند. باید بسیار مراعات نمایند که ابتلا های خوشه ای و منطقه ای اتفاق نیفتد، زیرا تجربه ثابت نموده است که بیماری کرونا با همین ابتلا های خوشه ای شروع می گردد و شهر های اطراف را درگیر می نماید و توسعه می یابد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1414

به "هنوز گرفتاری های خوشه ای در بعضی نقاط کشور داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز گرفتاری های خوشه ای در بعضی نقاط کشور داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید