نیمی از متقاضیان مسکن ملی حذف شدند ، مردم نگران مسکن نباشند

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، درباره آخرین شرایط پالایش ثبت نام کنندگان طرح ملی مسکن گفت: تقریباً تمام استان ها غربالگری اجرا شده و علت طولانی شدن آن همزمانی با شیوع ویروس کرونا بود. اما پالایش و غربالگری واجدان شرایط به اتمام رسیده است.

نیمی از متقاضیان مسکن ملی حذف شدند ، مردم نگران مسکن نباشند

جهت دریافت خدمات آلاچیق ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه برنامه ریزی اجرای این طرح اختصاص 400 هزار واحد مسکونی به متقاضیان طرح ملی مسکن بود ولی یک میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند، اظهار کرد: علت اینکه از ابتدای ثبت نام طرح تا کنون یک میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام نموده اند این است که همزمان دو روش ثبت نام در سامانه و ارسال پیامک را اجرا کردیم.

اسلامی ادامه داد: در فازنخست ثبت نام 230 هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که پالایش واجدان شرایط فاز اول به طور کامل به انتها رسیده است اما در فاز دوم ثبت نام که هم سامانه ای و هم پیامکی بود احتیاج به تکمیل اطلاعات ثبت نام نمایندگان به وسیله پیامک داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اگرچه هدف گذاری طرح اقدام ملی مسکن، ساخت 400 هزار واحد مسکن است اما تفاهم نامه هایی هم با سایر دستگاه ها داریم که در تفاهم نامه های مذکور نیز مقرر شده مجموعاً 480 هزار واحد با مشارکت نیروهای مسلح، وزارت رفاه و آموزش و پرورش ساخته گردد که آنها نیز همزمان با طرح اقدام ملی در حال اجراست. ولی از مجموع این دو، یعنی از 880 هزار واحد مسکونی، 200 هزار واحد هم پوشانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه لیست نهایی واجدان شرایط در خرداد ماه جاری معین تکلیف و نهایی می گردد، درباره رسیدن متوسط قیمت مسکن در تهران به متری 17 میلیون تومان توضیح داد: مردم اصلاً نگران نباشند، در سامانه طرح ملی مسکن دست مردم را باز گذاشتیم تا هر کس می خواهد ثبت نام کند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نیمی از کسانی که ثبت نام نموده اند، فاقد مسکن نبوده اند بنابراین 50 درصد متقاضیان به دلیل اینکه مالک واحد مسکونی بوده اند ریزش خواهد داشت.

اسلامی یادآور شد: ما جامعه هدف خود را شناسایی نموده ایم و برای این جامعه هدف متقاضی مسکن، دغدغه داریم و در حال فعالیت هستیم؛ بنابراین این افراد نباید نگران باشند چرا که صاحب خانه خواهند شد.

وی در خصوص بازار مسکن گفت: اتفاقی که برای بعضی کالاها رخ می دهد متأثر از شرایط مالی کشور است، چون مردم نگران از دست رفتن ارزش پول خود هستند، دارایی های خود را تبدیل به اقلام سرمایه ای می نمایند، در نتیجه خود به خود تغییر قیمت در بعضی کالاها صورت می گیرد که مسکن هم یکی از این اقلام است.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 484

به "نیمی از متقاضیان مسکن ملی حذف شدند ، مردم نگران مسکن نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از متقاضیان مسکن ملی حذف شدند ، مردم نگران مسکن نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید