نظام سلامت هند در حال فروپاشی؛ 2624 فوتی کرونا در 24 ساعت

به گزارش سفر به مالزی، نظام سلامت هند در حال فروپاشی است چرا که رکورد بی سابقه موارد ابتلا به کروناویروس موجب کمبود شدید تخت های بیمارستانی و ذخایر اکسیژن شده است.

نظام سلامت هند در حال فروپاشی؛ 2624 فوتی کرونا در 24 ساعت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، تعداد بیشمار بیماران مبتلا به کووید-19 شرایطی را ایجاد نموده که بعضی از بیماران مجبور هستند برای دریافت خدمات درمانی ساعت ها در انتظار بمانند. همچنین برای خاکسپاری قربانیان کووید-19 مراسم های وداع جمعی برگزار می گردد.

آمار های منتشر شده توسط مقامات دولتی هند نشان می دهد که موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 طی 24 ساعت گذشته 346 هزار و 786 نفر بوده و آمار فوتی ها 2624 مورد بوده است.

بحران کمبود اکسیژن

یکی از مشاوران بیمارستان Sir Ganga Ram در دهلی گفت: افزایش ناگهانی تعداد بیماران کروناویروس موجب پر شدن ظرفیت تخت های اورژانس بیمارستان شده است. از تخت هایی که قابلیت ارائه اکسیژن به بیماران داشته باشند، تعداد زیادی نداریم و آنچه داریم هم اکنون کاملا پر شده است. بعضی از بیماران با کپسول اکسیژن خودشان و یا بدون اکسیژن به بیمارستان مراجعه می نمایند. ما می خواهیم به آنان یاری کنیم، اما تخت کافی نداریم و اگر هم تختی فراهم کنیم ذخیره اکسیژن نداریم.

وی گفت: تمام خطوط تلفنی اشغال و در حال پاسخگویی به بیمارانی هستیم که نیازمند یاری هستند. در محوطه بیرون بیمارستان موجی از بیماران و آمبولانس ها صف کشیده اند. بیماران منتظر پذیرش در بیمارستان هستند، اما موضوع این است که فضای خالی برای پذیرش آنان نداریم.

وی اضافه نمود: کوشش ما این است که ظرفیت ایجاد کنیم. بیماران را در حداقل زمان ممکن بعد از تثبیت شرایط جسمی شان مرخص می کنیم تا برای بیماران جدید تخت فراهم گردد، اما در حال حاضر اوضاع بسیار سخت است.

گزارش رسانه ها حاکی از آن است که مردم در بیمارستان ها به دنبال تخت خالی، دارو های حیاتی، کپسول اکسیژن و پلاسما برای بیماران خود هستند. تمامی امکانات ضروری برای حفظ جان بیماران به میزان محدودی وجود دارد یا در بازار های سیاه در دسترس است.

چرا موارد جدید ابتلا به کرونا در هند افزایش یافت؟

در موج دوم شیوع بیماری کووید-19 در هند چندین فاکتور موجب شده تا تعداد مبتلایان جهش پیدا کند. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی افت پیدا نموده و اجباری بودن استفاده از ماسک به طور دقیق اجرا نمی گردد. همچنین حضور میلیون ها نفر در مراسم روز غسل در رود گنگ، پیدایش سویه های جدید ویروس از جمله ویروسی با جهش دو گانه از عوامل مهم در وقوع موج دوم بیماری در این کشور هستند.

علاوه بر ویروسی با جهش دو گانه، کروناویروس انگلیسی از سویه های اصلی مشاهده شده در چندین منطقه از هند است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، تا به امروز بیش از 16.6 میلیون نفر در هند به کروناویروس آلوده شده و 189 هزار و 549 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1082

به "نظام سلامت هند در حال فروپاشی؛ 2624 فوتی کرونا در 24 ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام سلامت هند در حال فروپاشی؛ 2624 فوتی کرونا در 24 ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید