نصرالله: سوریه به مثابه ریه های لبنان است

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، محمد نصرالله نماینده مجلس لبنان از فرصتی که در برابر لبنانی ها وجود دارد تا بحران های خود را پشت سر بگذارند اطلاع داد و گفت: فرصت در برابر لبنانی ها، برای عبور از بحرانهایشان بسیار اندک است.

نصرالله: سوریه به مثابه ریه های لبنان است

وی به کاهش ارزش پول لبنان در برابر دلار و افزایش بیکاری در این کشور و تبعات اجتماعی دردناک آن بر کشور و شهروندان لبنانی اشاره نمود و اضافه کرد: در این اوضاع سخت و در حالی که قانون آمریکایی قیصر اجرایی شده است، این حق ما و وظیفه ما لبنانی هاست که درباره تبعات مخرب آن مطلع باشیم به ویژه که ما مرزهای زمینی با کشور برادر سوریه داریم.

این نماینده مجلس لبنان از سوریه به عنوان ریه های لبنان نام برد و اعلام کرد: سوریه به مثابه ریه های لبنان است که ما به وسیله آن نفس می کشیم و واردات و صادرات ما از این طریق است.

لازم به ذکر است که آمریکا قانون موسوم به قیصر (سزار) را علیه سوریه اجرایی نموده است. قانون قیصر، ضد سوریه و رئیس جمهور و معاونان و علیه افراد و شرکتها و موسساتی است که حمایت اقتصادی ومادی و فناوری از دولت سوریه به عمل می آورند. این قانون بسیاری از بخش های صنعتی سوری و زیرساختها و فراوری انرژی و فرآورده های نفتی را شامل می گردد و بر شرکتهای خارجی تاثیر می گذارد و مانع مشارکت آنها در بازسازی سوریه می گردد و به عبارت دیگر این قانون کل اقتصاد سوریه را هدف قرار داده است.

دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره آمریکا با قانونی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیستم دسامبر 2019 آنرا امضا کرد، موافقت کردند این قانون از هفدهم ژوئن سال 2020 اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 587

به "نصرالله: سوریه به مثابه ریه های لبنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصرالله: سوریه به مثابه ریه های لبنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید