نصب برج تقطیر ساخت داخل نخستین زیست پالایشگاه کشور

به گزارش سفر به مالزی، سازه برج تقطیر تماما ایرانی نخستین زیست پالایشگاه کشور در کرمانشاه به وزن 60 تن و ارتفاع 50 متر بعنوان قلب این پالایشگاه امروز نصب شد.

نصب برج تقطیر ساخت داخل نخستین زیست پالایشگاه کشور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایدرونیوز؛ معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه این مراسم گفت :ظرفیت پالایش این برج روزانه معادل یک میلیون 600هزار لیتر مخلوط ورودی اولیه هست که در نهایت به استحصال 200هزار لیتر اتانول سوختی و سایر محصولات جانبی می انجامد .

به گفته محمد نوری امیری تمام عملیات مهندسی طراحی فرایند و ساخت این برج تقطیر با بهره گیری از دانش و توان متخصصان داخلی اجرا شده به ویژه برای اولین بار در کشور این گونه از سینی های تقطیر که نیازمند ترکیبی از دانش و فناوری در رشته های مختلف هست داخلی سازی شده است.

وی اضافه نمود :داخلی سازی این برج از خروج حدود 1 و نیم میلیون دلار ارز جلوگیری نموده است. همچنین ارزش روز هزینه ساخت برج تقطیر معادل 230میلیارد ریال و 40درصد ارزانتر از نمونه خارجی هست .علاوه بر این صرفه جویی ریالی و ارزی دستیابی به توان ساخت داخل سینی های تقطیر و تزریق این هزینه در بین سازندگان داخلی مزیت دیگر داخلی سازی این بخش از زیست پالایشگاه کرمانشاه است.

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو با بیان اینکه مجموع ارزش روز سرمایه گذاری صورت گرفته توسط این سازمان برای احداث نخستین زیست پالایشگاه فراوری بیو اتانول کشور در کرمانشاه معادل 6هزار و پانصد میلیارد ریال از محل منابع داخلی و سایر منابع است اضافه نمود : 66میلیون لیتر فراوری سالانه این محصول در زیست پالایشگاه کرمانشاه به صرفه جویی 66میلیون دلاری و فراوری سوخت سالمتر در کشور می انجامد.همچنین سالانه 66هزار تن کنجاله تخمیری به جامانده از فراوری الکل سوختی بعنوان محصول جانبی بدست می اید که اکنون بعنوان یک ماده ارزشمند تغذیه دام بصورت وارداتی تامین می گردد .

بیواتانول سوختی یک محصول پاک و سازگار با محیط زیست است که به جای اضافه نمودنیهای شیمیایی اکتان افزای بنزین برای فراوری بنزین با کیفیت و کم الاینده به کار میرود و برای اولین بار در کشور زیست پالایشگاه فراوری ان در حال احداث است. وفق برنامه با استمرار همکاری بانکهای ملت و تجارت واحد صنعتی سال آینده به بهره برداری نهایی میرسد

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 801

به "نصب برج تقطیر ساخت داخل نخستین زیست پالایشگاه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب برج تقطیر ساخت داخل نخستین زیست پالایشگاه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید