معرفی متخصص ارتوپد و جراح زانو

به گزارش سفر به مالزی، رپرتاژآگهی - اگر در شهر شیراز و یا اطراف آن زندگی می کنید و به دنبال یک متخصص زانو در شیراز هستید تا با خیالی آسوده کار درمان زانو درد خود را به وی بسپارید به شما دکتر بهداد اسکندری ثانی را پیشنهاد می کنیم.

معرفی متخصص ارتوپد و جراح زانو

برای هر یک از ما پیش آمده که دچار شکستگی در یکی از استخوان های بدن شده باشیم و یا در اثر انجام بعضی فعالیت های سخت روزانه مانند بعضی ورزش ها و یا وارد شدن ضربه، پیچ خوردگی و .. دچار مسائل عدیده ای در قسمت مفصل زانو شده باشیم و درد فشار زیادی را بر ما متحمل نماید.

اما در واقع راه درمان و چاره این درد چیست؟ در این زمان بی شک لازم است به یک پزشک متخصص ارتوپد برای درمان مراجعه کنیم. چنانچه تا ادامه این مطلب همراه ما باشید بیشتر به مسائلی که ممکن است زانو به آن دچار گردد خواهیم پرداخت و با معرفی یک دکتر ارتوپد خوب در شیراز به شما کمک می کنیم تا چنانچه در این شهر و یا شهرهای اطراف زندگی می کنید، بدانید که برای طی کردن فرایند درمان باید به کجا مراجعه نمایید.

بررسی آناتومی زانو

زانوها قسمت مهمی از بدن و در واقع بخش حساسی از پا به شمار می آیند که وظیفه شان این است که به ما کمک نمایند تا بتوانیم پاهای خود را خم و راست کنیم، راه برویم، بدویم و یا بپریم. شاید کارکرد زانو ساده به نظر برسد اما اگر در ساختار آن عمیق شویم، می بینیم که طراحی پیچیده ای دارد و وظیفه مهمی را بر دوش می کشد.

بخشهای تشکیل دهنده زانوزانو از 4 قسمت مهم تشکیل یافته است که شامل استخوان ها، غضروف، رباط ها و تاندون ها می گردد.

استخوان ها: دو استخوان در این قسمت قرار گرفته است. استخوان ران در بالا و استخوان ساق پا در قسمت پایین که کشکک زانو به عنوان مرکزی برای اتصال این دو عمل می نماید.

غضروف: این بخش که حالتی بافت گونه دارد و زیر استخوان مفصل زانو قرار گرفته است، موجب می گردد تا رباط ها بتوانند روی استخوان ها حرکت راحت تری داشته باشند. ضمن آن که از استخوان های این قسمت در برابر ضربه محافظت می نماید.

رباط ها: در قسمت مفصل زانو 4 رباط وجود دارد که مانند طناب هایی از چند جهت کمک می نمایند تا استخوان های زانو در کنار هم ثابت بماند.

تاندون ها: این بخش نیز کمک می نمایند تا عضلاتی که مفصل زانو را نگه می دارند به استخوان های بالا و پایین پا متصل گردد.

مسائل شایعی که زانو به آن دچار می گردد

در ادامه به معرفی بعضی مسائل و آسیب هایی خواهیم پرداخت که ممکن است زانو به آن دچار گردد و لازم باشد هموطنان شیرازی ما به معرفی یک دکتر ارتوپد خوب در شیراز نیاز داشته باشند تا بتوانند برای درمان به این مرکز مراجعه نمایند.

آرتروز: در این حالت غضروفی که در مفصل زانو قرار گرفته است آرام آرام فرسوده شده و فرد را دچار درد خواهد کرد. این مشکل بیشتر برای افراد سالخورده و میانسال پدید می آید که بیشتر به خاطر فشار آوردن زیاد بر زانو و یا بالارفتن وزن به وجود می آید.

* روماتیسم مفصلی: یک بیماری است که موجب التهاب، درد و تورم مفاصل بدن میگردد، در مواردی که منجر به آرتروز و آسیب بافت های داخل مفصل می شوند نیاز به مراجعه به ارتوپد دارد

* آسیب رسیدن به رباط صلیبی قدامی: رباط صلیبی قدامی که به صورت مورب در جلوی زانو قرار گرفته است مفصل را به حالت ثابت نگه می دارد. حال اگر دچار آسیب گردد در حالت درجه 3 و شدید آن، فرد به سرعت نیاز به عمل جراحی پیدا می نماید. انجام ورزش های سنگین نیز می تواند منجر به پارگی این رباط گردد.

* آسیب رسیدن به رباط صلیبی خلفی و رابط های نگهدارنده کناری

* پاره شدن مینیسک: این مشکل یعنی غضروف زانوی شما پاره شده است. مینیسک زانو دو تیغه غضروفی است که بین استخوان ران و ساق پا واقع شده اند و ممکن است با بالا رفتن سن و یا انجام فعالیت های ورزشی دچار پارگی گردد. درد شدید و تورم می تواند نشانه های این مشکل باشد.

* دررفتگی های مکرر استخوان کشکک

* انحرافات اطراف زانو(پای پرانتزی یا ضربدری)

* آسیب های ورزشی غضروف مفصل زانو

مسائلی که برای زانو به وجود می آید شامل موارد بیشتری می گردد که برای درمان هر یک نیاز است به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه گردد. ما در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی فرایند تعویض مفصل زانو پرداخته و به شما بگوییم در چه صورت لازم می گردد که پزشک چنین درمانی را پیشنهاد دهد و چنانچه شما به دنبال متخصص زانو در شیراز هستید، با معرفی دکتر ارتوپد خوب در شیراز بتوانیم به شما کمک کنیم تا درمان خود را هرچه سریع تر انجام دهید.

چه زمان پزشک تشخیص می دهد مفصل زانو باید تعویض گردد؟

آرتروپلاستی Arthroplasty و یا تعویض مفصل زانو در واقع درمانی نهایی برای افرادی به شمار می آید که با انجام هر یک از راهکارهای دیگر مانند فیزیوتراپی، مراعات در کارکشیدن از زانو و درمان های غیر جراحی و … پاسخ مثبتی دریافت نکرده اند و درد همچنان شیوه زندگی آن ها را مختل کرده است. در این عمل یک مفصل مصنوعی جایگزین مفصل زانو شده و در طی 4 تا 6 هفته بیمار نیاز به استفاده از عصا خواهد داشت. پس از این می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر گیرد، هر چند که لازم است سعی نماید تا کمتر به صورت دو زانو و یا چهارزانو نشسته و به زانوی خود فشار زیاده از حد وارد نماید.

دکتر بهداد اسکندری ثانی جراح و متخصص ارتوپد در شهر شیراز می باشد که تحصیلات خود را در مقاطع پزشکی عمومی و تخصص ارتوپدی با بورد تخصصی جراحی ارتوپدی و با رتبه ممتاز از دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی کرده است. وی تا به امروز با انجام 2300 عمل جراحی پیروز در شهر دزفول و شیراز در لیست بهترین دکتر برای تعویض مفصل زانو در شیراز شناخته شده است و در بیمارستان های شهید رجایی، مسلمین، بیمارستان مرکزی شیراز، کوثر شیراز، بعثت و شفا به درمان بیماران می پردازد. دکتر اسکندری شیراز اکنون بیشتر جراحی های تروما و شکستگی ها و جراحی های زانو، شانه و لگن و همچنین بازسازی آسیب های وارد شده بر رباط و مینیسک زانو را انجام داده و می توان فعالیت های درمانی وی را در موارد زیر خلاصه نمود.

1- جراحی تروما و شکستگی اندام های مختلف

2- جراحی و تعویض مفصل زانو و لگن

3- جراحی آسیب های ورزشی و آرتروسکپی مفصل زانو

4- درمان مفصل زانو

5- درمان درد سیاتیک

6- ارتوکین تراپی زانو

7 -پی آر پی

8- تزریق ژل

بیماران ساکن در شهر شیراز و یا شهرهای اطراف و یا بیماران شهرهای دیگر که برای درمان درد زانوی خود به دنبال یک پزشک ارتوپد خوب هستند، پیشنهاد ما به آن ها دکتر بهداد اسکندری ثانی ، متخصص زانو در شیراز است. شما می توانید با مراجعه به آدرس الکترونیکی drbehdadeskandari.com از درمان ها و جراحی های مختلف زانو و چگونگی انجام آن ها، با خواندن مقالات مختلف اطلاعات کاملی را بدست آورید و سپس برای درمان خود توسط دکتر اقدام نمایید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 919

به "معرفی متخصص ارتوپد و جراح زانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی متخصص ارتوپد و جراح زانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید