مشارکت کارخانه نوآوری مشهد در فعالیت های دانش بنیان صنایع دستی

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده، مشارکت کارخانه نوآوری مشهد در فعالیت های دانش بنیان صنایع دستی صورت می گیرد.

مشارکت کارخانه نوآوری مشهد در فعالیت های دانش بنیان صنایع دستی

رضا ابراهیم نیا اظهار کرد: نوآوری و تعریف کاربری تازه با هدف کاربردی کردن محصولات صنایع دستی مهمترین مسئله ای است که در حوزه صنایع دستی باید مد نظر قرار گیرد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان نمود: مشهد شهری با ویژگی های مختلف است اما صنایع دستی بویژه صنایع مرتبط با گوهرسنگ ها در این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که همه شهرها نمی توانند ویژگی های زمین شناسی خراسان را داشته باشند، با توجه به همین موضوع اگر شرایط مناسب برای مشارکت بخش خصوصی و دستگاه های مرتبط فراهم گردد، می تواند اشتغالزایی قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشهد مقدس از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها انتخاب شده، اضافه کرد: نگاه ویژه به فیروزه به عنوان یکی از با ارزش ترین و زیباترین گوهرسنگ ها با قدمتی بیش از 5 هزار سال در ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ابراهیم نیا توضیح داد: نوآوری و خلاقیتی که باید در راستا و همسو با احتیاج و سلیقه مخاطبان و بازار با کاربردی کردن این هنرهای صنایع دستی باشد، با مشارکت و تعامل بیشتر معاونت صنایع دستی در راستای شعار سال فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین با سازمان ها ونهادهای نوآور بیشتر از هر وقتی احساس می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1584

به "مشارکت کارخانه نوآوری مشهد در فعالیت های دانش بنیان صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت کارخانه نوآوری مشهد در فعالیت های دانش بنیان صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید