مسجد جامع قائن بازسازی شد

به گزارش سفر به مالزی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قائن از بازسازی مسجد جامع این شهرستان اطلاع داد.

مسجد جامع قائن بازسازی شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حمید عباس زاده روز پنج شنبه 11 دی ماه، اظهار کرد: بازسازی و نگهداری درست و علمی از آثار و ابنیه تاریخی یک ملت که نمایانگر تاریخ، فرهنگ و هویت ملل مختلف است، جزو شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود که این اصل از سده ها قبل در کشورهای اروپایی شروع شد و اکنون در بسیاری از کشورها با جدیت و حساسیت ویژه ای دنبال می گردد. در این میان اهمیت دادن به این موضوع مهم و محوری در جمهوری اسلامی ایران، طی سال های اخیر فرایند مثبت و سریع تری به خود گرفته است.

او در مورد بازسازی مسجد جامع قائن به عنوان اولین اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی استان، اضافه نمود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارندگی های احتمالی و از سویی اصلاح کابل کشی برق و صوت مسجد در امسال، بازسازی بخش هایی که کابل کشی اجرا شده بود، ضرورت داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قائن بیان کرد: آجرفرش های تخریب شده، قسمت هایی از پشت بام، داخل شبستان ها و ایوان در این مرحله بازسازی شد.

مسجد جامع قائن در سال 1316 به شماره 295 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 862

به "مسجد جامع قائن بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد جامع قائن بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید