مراکز کفن و دفن انگلیس جوابگوی فوتی های کرونا نیستند

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری خبرنگاران- افزایش شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در انگلیس سبب اعمال فشار بر مراکز برگزار کننده مراسم کفن و دفن شده است.

مراکز کفن و دفن انگلیس جوابگوی فوتی های کرونا نیستند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، شبکه تلویزیونی رویترز در گزارشی از افزایش شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در انگلیس خبر داد و اعلام کرد این موضوع سبب اعمال فشار بر مراکز برگزار کننده مراسم کفن و دفن شده است.

بر اساس این گزارش، تا هفته دوم ماه ژانویه شرایط همانند یک روز عادی شلوغ زمستانی برای متیو اودن مدیر امور برگزاری تشییع و کفن و دفن بود، اما شرایط تغییر کرد.

در حالی که موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در انگلیس شش رقمی شده است، تلفن این کسب و کار خانوادگی اودن در جنوب لندن بی وقفه زنگ می خورد.

او طی فصل زمستان در روز حدود 10 مراسم تشییع برگزار می کند. اکنون این رقم به 15 یا 16 مورد در روز رسیده است و اکنون ده ها جسد دیگر در انتظار جمع آوری شدن از بیمارستان ها و خانه های سالمندان هستند.

در حالی که این اجساد سریع تر از هر زمانی به این مراکز کفن و دفن می رسند و تابوت ها مملو از اجساد است، بر روی شمار زیادی از آن ها نوشته شده است: کووید 19, مراقب باشید.

بر اساس جمعیت سرانه، تا به امروز انگلیس تعداد بیشتری از موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است، اما متیو اودن گفت این ها تنها قربانیان کرونا نیستند.

متیو اودن مدیر امور برگزاری تشییع در سخنانی گفت: حدود دو هفته پیش سرمان خیلی شلوغ شد. تعداد زیادی از افراد در پی ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و تلفن های ما مدام زنگ می خورد.

ماری اوانز، یکی از افراد برگزار کننده مراسم کفن و دفن هم در سخنانی گفت: موج نخست کووید روی داد و فکر نمی کنم کسی انتظار این حجم از فوت شدگان را داشت. موارد جان باختگان به اندازه ای زیاد بود که برخی از مسئولان کفن و دفن جوابگوی خانواده ها نبودند و تابوت خالی پیدا نمی شد. این برای بسیاری از خانواده ها بسیار آزار دهنده بود. بسیاری از مردم نمی توانستند عزیزان خود را ببینند. می دانم که این موضوع چقدر مهم است، زیرا فرزندان من پدرشان را در جوانی از دست دادند. تأثیری که این غم و اندوه آن ایجاد می کند سبب ایجاد مسائل زیادی می شود و من فکر می کنم مهم است که افراد بتوانند با عزیزان خود خداحافظی کنند و تا جای ممکن آن ها را در آرامش به خاک بسپارند.

متیو اودن همچنین گفت: ما خسته شده ایم. ما واقعا خسته شده ایم. شب گذشته همسرم به من گفت باید استراحت کنم و به استراحت نیاز دارم. ما باید کمی دست از کار بکشیم، اما من نمی توانم چنین کاری انجام دهم. در حال حاضر فرصتی برای استراحت وجود ندارد و شما می دانید که ما خسته می شویم. اما بار دیگر می گویم من به شدن به عزم قاطعی که داریم افتخار می کنم. این موضوع درباره کل صنعت کفن و دفن صدق می کند. زیرا همان گونه که می دانید آن ها تلاش می کنند. این موضوعی تابوست. اما کاری که ما انجام می دهیم نشان می دهد که ما در خط مقدم قرار داریم. ما هر روز این خانواده ها را می بینیم.

او اضافه نمود: امروز ما در حال جمع آوری این اجساد هستیم و احتمالا حدود 18 جسد داشته باشیم. فردا هم به همین شکل خواهد بود. روز بعد هم همینطور. ما به عنوان یک کسب و کار حدود 15 تا 16 مراسم تدفین در هر روز برگزار می کنیم و این بسیار استرس زاست. ما واقعا با دوران دشواری روبرو ایم.

او شرح داد: ما عضو این خانواده تجاری هستیم. ما می نشینیم و این اخبار را هر شب می بینیم و شما هم شاهد موارد مرگ و میر هستید. اکنون موارد مرگ و میر از 100 هزار نفر فراتر رفته است. چیزی که گاهی اوقات فراموش می کنم این است که این ها عزیزان مردم هستند. این ها تنها ارقام نیستند. ما این اخبار را می بینیم و ما درباره تعداد افرادی صحبت می کنیم که تا به امروز جان خود را از دست داده اند. اما فکر نمی کنم کسی این ارقام را نادیده بگیرد و من کسی را مقصر نمی دانم. کسی نمی خواهد این موضوع را نادیده بگیرد که چه تعداد افراد تحت تأثیر این موضوع قرار دارند. بله همان گونه که می دانید 100 هزار نفر جان خود را تا به امروز بر اثر ابتلا به کووید از دست داده اند و این بدان معناست که در حال حاضر 300 تا 400 هزار نفر سوگوارند.

کارکنان در مراکز برگزاری مراسم کفن و دفن نقشی حیاتی در مبارزه با این همه گیری ایفا می کنند، اما اغلب کمتر از پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمان به عنوان افرادی در نظر گرفته می شوند که در خط مقدم قرار دارند.

بر اساس اعلام انجمن ملی مدیران مراکز برگزار کننده مراسم تشییع که یک اتحادیه صنفی پیشرو محسوب می شود، این مراکز در انگلیس در سال 2020 حدود 90 مراسم تشییع بیشتر از سال های اخیر ترتیب داده اند.

دبورا اسمیت سخنگوی این انجمن در سخنانی گفت: موارد مرگ و میر این کشور در حال حاضر حدود 30 درصد در مقایسه با ماه ژانویه و فوریه در شرایط عادی افزایش یافته است.

اودن گفت: در اولین موج همه گیری کرونا در بهار سال گذشته، برگزاری یک مراسم تشییع جنازه یک هفته و نیم طول می کشید. در حال حاضر، خانواده ها مجبور بودند چهار یا پنج هفته صبر کنند، زیرا کارمندان سردخانه و ثبت احوال باید موارد بالای مرگ و میر را رتق و فتق کنند.

این موسسه برای ماه فوریه باید 130 مراسم تشییع را برگزار کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 983

به "مراکز کفن و دفن انگلیس جوابگوی فوتی های کرونا نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز کفن و دفن انگلیس جوابگوی فوتی های کرونا نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید