شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل کاهش یافت

به گزارش سفر به مالزی، مدیر روابط کار استان اردبیل گفت: شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8 درصد کاهش یافت.

شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل کاهش یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، بختیار پاکمزد با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع کرونا و تاثیر مستقیم آن بر بعضی از مشاغل آنالیز ها نشان می دهد تعداد دعاوی ثبت شده در مراجع حل اختلاف استان 8 درصد کاهش یافته است.

بیش از 50 درصد از شکایات با سازش طرفین حل و فصل شد وی با عنوان این که حفظ و صیانت از اشتغال موجود و شناسایی واحدهای مشکل دار از وظایف مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اضافه نمود: تعداد 5 هزار 831 پرونده طی ده ماهه اخیر در مراجع حل احتلاف استان رسیدگی شده است که که بیش از 50 درصد از آن با سازش طرفین حل و فصل شده است.

طرح طبقه مشاغل و شرکت های خدماتی در 57 کارگاه به اجرا دارآمد مدیر روابط کار استان اردبیل با عنوان این که برای اولین بار طرح طبقه مشاغل و شرکت های خدماتی در 57 کارگاه به اجرا دارآمد، اضافه نمود: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با هدف جلوگیری از بهره کشی از نیروی کار، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و معین بودن توضیح وظایف و دامنه مسوولیت مشاغل مختلف در کارگاه ٰهای بالای 50 نفر اجرا می گردد.

وی تاکید نمود: شرکتهای خدماتی پشتیبانی تامین نیرو پیمانکاران باید نسبت به تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل منطبق با جدول مزد و دستگاه پیمان دهنده با هر تعداد نیرو اقدام نمایند.

پاکمزد اظهارداشت: در راستای صیانت از نیروی انسانی و بهره وری نیروی کار، نسبت به اجرا و نظارت طرح طبقه بندی مشاغل در جهت استیفای حقوق کارگران اهتمام ویژه خواهیم داشت.

انجام 3000 بازرسی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط کار مدیر روابط کار استان اردبیل اظهار کرد: با هدف پیشگیری از شیوع کرونا درمحیط کار بیش 3 هزار بازرسی توسط بازرسین کار این اداره کل در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد که خوشبختانه شاهد همه گیری این ویروس در محیط کار نیستیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1056

به "شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید