شوک های جدیدی به بورس وارد می گردد؟

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران، بازار سهام روز گذشته با رشد 2.87 درصدی شاخص کل همراه شد و پس از گذشت هشت روز اندکی از ترس سهامداران نسبت به خرید سهام کاسته شد.

شوک های جدیدی به بورس وارد می گردد؟

روز گذشته اولین روز کاری رئیس نو سازمان بورس بود و قیمت دلار هم در محدوده 27 هزار تومان به ثبات رسید در واقع تمام شرایط مثبت برای آغاز سبز بازار سهام فراهم بوده است.

امروز هم در نیمه اول معاملات بازار سهام شاخص کل با 0.36 درصد رشد در محدوده یک میلیون و 442 هزار واحد نهاده شد. اما امروز شاخص هم وزن با 381 واحد منفی در محدوده 401 هزار واحد نهاده شد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام درباره تحلیل فرایند بازار به خبرنگاران گفت: بورس هزار علت برای رشد و دلایل انگشت شماری برای افت دارد. فروش اوراق دولتی و صحبت های پیرامون مذاکرات را می توان به عنوان هیجان های منفی برای کاهش شاخص نام برد.

وی در این باره اضافه نمود: فروش فوق العاده شرکت ها در کنار گزارش های شش ماهه در بازار نمود خواهد داشت و کاهش معنادار ارزش شرکت ها می تواند نوسانات مثبتی را در بورس رقم بزند. اما هیجان در بازار آن قدر بالا است که بیشتر سهم ها با هم رشد یا افت می نمایند. در حال حاضر فروش اوراق دولتی می تواند با فروش بعضی دارایی ها از جمله سهام شرکت های دولتی و یا دارایی های غیرمولد کاهش یابد.

رئیسی ادامه داد: در کل به نظر می رسد با فروش بیشتر نفت دولت سعی در مهار تورم و کنترل نقدینگی دارد و از این رو بازار در یک چرخه نوسانی قرار می گیرد که یا باید با دید بلند مدت به این بازار نگاه کرد و یا توانایی خرید و فروش نوسانی را داشت.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1357

به "شوک های جدیدی به بورس وارد می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک های جدیدی به بورس وارد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید