لاماری ایما، محبوبترین کراس اوور بازار ایران

به گزارش سفر به مالزی، عرضه لاماری ایما همچنان از سوی آرین پارس موتور ادامه دارد، اما مدتی است که این شرکت تصمیم گرفته تا نسخه هیبریدی و بعلاوه فول آپشن آن را با نام ایما ایکس به بازار ارائه کند.

لاماری ایما، محبوبترین کراس اوور بازار ایران

به گزارش ایلنا، لاماری ایما همچون هر خودرو دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد که بر اساس آن، می توان دیدگاه کاملی از این خودرو را در مقایسه با رقبای آن به دست آورد؛ بنابراین اگر مایل به شناخت کامل و همه جانبه کراس اوور آرین پارس موتور هستید، تا سرانجام مطلب با ما همراه باشید.

طراحی خارجی لاماری ایما

طراحی خارجی لاماری ایما به وضوح یک خودرو اسپرت را به تصویر می کشد. البته این طراحی برای علاقمندان به خودرو کاملا آشنا است؛ چرا که شباهت خاصی به لامبورگینی اوروس دارد.

همچون بسیاری از خودرو های مدرن، چراغ های روی کاپوت به دی لایت اختصاص یافته اند. چراغ های روشنایی اصلی نیز در دو طرف جلوپنجره قرار گرفته اند. جلوپنجره بزرگ و مشکی ایما، ظاهر خشنی برای این خودرو ایجاد نموده.

نمای جانبی لاماری ایما تا حدودی ساده است، اما خط شانه ای مواج روی درها، حسی عضلانی به خودرو داده است؛ بنابراین وقتی از نمای بغل به آن نگاه می کنید، حس یک خودرو قدرتمند با دینامیک بالا را می دهد. رینگ های خودرو نیز مشکی رنگ هستند که در ترکیب با رنگ های مختلف بدنه، ظاهر جذابی را برای این خودرو پدید می آورند.

بخش عقب جایی است که سقف با شیب قابل توجهی به در پنجم خودرو ختم می گردد. بعلاوه پیوستگی چراغ های خودرو در این نما باعث شده تا خودرو بیش از چیزی که به چشم می آید، عریض به نظر برسد.

درواقع این مسئله باعث شده تا تناسبات بهتری برای خودرو ایجاد گردد. چه بسا اگر عرض جلو و عقب خودرو کمی بیشتر بود، تناسبات از دید بیننده بهتر می شد و می توانست رخ و نشست بهتری داشته باشد.

خروجی های اگزوز دوگانه در دو طرف قسمت پایین سپر واقعی هستند که این مساله را باید یکی از ویژگی های مثبت کراس اوور آرین پارس موتور دانست.

طراحی داخلی لاماری ایما

طراحان برای طراحی کابین ایما، از ترند روز استفاده نموده اند تا فضای داخلی ساده و در عین حال مدرنی را خلق نمایند. نمایشگر های به هم چسبیده کلاستر و اطلاعات و تفریح بخش قابل توجهی از داشبورد خودرو را در اختیار گرفته اند. بعلاوه پنل تهویه نیز به صورت کامل در قسمت میانی داشبورد خودرو قرار گرفته است.

یکی از ترند های روز در طراحی کابین، استفاده از خطوط افقی است؛ چراکه باعث می گردد نمای این بخش عریض تر، دلبازتر و بزرگ تر به نظر برسد. این خطوط نه تنها در کلاستر و نمایشگر اطلاعات و تفریح دیده می گردد بلکه خط جدایش داشبورد از شیشه ها و ادامه یافتن آن تا روی رودری ها، حس یک کابین وسیع تر را به بیننده می دهد.

صندلی های خودرو از جنس چرم مصنوعی هستند و تا حدی سرنشینان را در بر گرفته اند. البته بهتر بود که بخش های کناری صندلی که حمایت نماینده بدن و ران های سرنشینان هستند، کمی بزرگ تر باشد تا در مسافت های طولانی خستگی راننده را کمتر نمایند.

فرمان خودرو از نوع دی کات است و هنگام رانندگی حس اسپرتی به راننده می دهد. این خودرو یک کراس اوور پنج نفره است که با دارا بودن فاصله بین دو محور 2715 میلیمتر، فضای مناسبی را برای خانواده ها فراهم می نماید. بعلاوه اگر احتیاج به حجم بار بیشتری داشته باشید، می توانید صندلی های ردیف عقب را تا کنید.

مشخصات فنی لاماری ایما

زیر کاپوت لاماری ایما، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi قرار گرفته است. این پیشرانه از طراحی میتسوبیشی بهره می برد و از این رو مالکان می توانند به کیفیت و دوام آن اعتماد داشته باشند. حداکثر راندمان این پیشرانه، 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است.

این ارقام به عنوان خروجی یک موتور چهار سیلندر جالب توجه هستند و کراس اوور آرین پارس موتور را به یکی از قوی ترین خودرو های رده قیمتی خودش تبدیل می نماید. البته باید توجه داشت که این خودرو به واسطه ساختار پیشرفته خود و بعلاوه استاندارد عدم آلایندگی یورو 5، به سوخت باکیفیتی برای فعالیت احتیاج دارد.

سیستم انتقال قدرت ایما از نوع دیفرانسیل جلو است، بنابراین توانایی عبور از مسیر های سنگین آفرودی را نخواهد داشت. اما در آفرود سبک عملکرد بسیار خوبی دارد. جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه از نوع تر (Wet) نیز وظیفه ارسال قدرت و گشتاور را به چرخ های جلو برعهده دارد. ترکیب این جعبه دنده با موتور خودرو، باعث شده تا عملکرد سریعی را از این کراس اوور ببینیم.

لاماری ایما به لطف این مشخصات فنی، می تواند در 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. این رقم باعث می گردد تا لاماری ایما به عنوان یکی از سریع ترین خودرو های مونتاژی ایران شناخته گردد. مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور نیز 6.6 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده که با توجه به باک 55 لیتری خودرو، احتیاجی به پر کردن مجدد باک سوخت در فواصل کوتاه نخواهید داشت.

رانندگی با کراس اوور لاماری

رانندگی با لاماری ایما، حس و حالی شبیه به سدان های اسپرت را برای شما بازسازی می نماید. البته این موضوع چندان بی ربط به نام خودرو نیست، چرا که شرکت اصلی سازنده این خودرو پسوند Evo را به نام آن اضافه نموده است. جالب است بدانید این پسوند برای نسخه های اسپرت محصولات میتسوبیشی به کار می رود.

کراس اوور آرین پارس موتور سه حالت رانندگی کامفورت یا راحت، اکو یا مالی و اسپرت یا هیجان انگیز دارد. با تعویض حالت رانندگی، واکنش فرمان و بعلاوه گیربکس تا حدودی تغییر می نماید که این مساله رضایت بخش خواهد بود.

با این حال در نسخه فعلی ایما قابلیت تعویض دستی دنده برای راننده در نظر گرفته نشده که با ذات اسپرت این خودرو در تضاد است. البته قرار است که در نسخه فول آپشن یعنی لاماری ایما ایکس این مشکل حل گردد.

واکنش خودرو به فرامین راننده سریع است و طی مدتی کوتاه، شتاب گیری فوق العاده ای را با ایما تجربه خواهید کرد. این مساله می تواند موجب رضایت راننده گردد. البته باید به خاطر داشته باشید که گیربکس در سرازیری دنده ها را سبک می نماید، بنابراین نباید بیش از حد پدال گاز را در شیب ها فشار دهید. اگر بتوانید پس از مدت کوتاهی راه و روش رانندگی با ایما را بیاموزید، این خودرو همسفر خوبی در تجربه های رانندگی شما خواهد بود.

امکانات ایمنی و رفاهی لاماری ایما

تنها نسخه عرضه شده لاماری ایما تا به حال، تیپ ساده این خودرو است. آرین پارس موتور با حذف بعضی امکانات رفاهی از این کراس اوور پیروز شد تا قیمت تمام شده آن را کاهش دهد. همین مساله به این شرکت یاری کرد تا طی مدتی کوتاه، فروش قابل توجهی را تجربه کند. با این حال در آینده نزدیک نسخه مجهز تر این خودرو با تجهیزات بیشتر به دست مشتریان خواهد رسید.

تجهیزات ایمنی لاماری ایما در حال حاضر به این توضیح هستند: شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، کنترل خودرو در سرازیری، دوربین دنده عقب، یاریی آغاز حرکت در سربالایی، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها، کنترل کشش، ترمز یاریی، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایر ها و سنسور دنده عقب.

تجهیزات رفاهی لاماری ایما نیز قابل قبول هستند، اما در مقایسه با بعضی رقبا، می توان کمبود هایی را در این خودرو حس کرد. البته این خودرو در ازای تجهیزات کمتر، محصول مقرون به صرفه تری را نیز به شما می فروشد. از جمله تجهیزات رفاهی ایما، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سانروف و سقف پانوراما، نمایشگر 10.25 اینچی پنل ابزار، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم تفریح، فرمان برقی با کلید های کنترلی، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کول باکس و صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت به همراه امکان تنظیم گودی کمر.

قیمت و رقبا لاماری ایما

قیمت لاماری ایما در بهار 1402 برای متقاضیان پاییز مرحله اول سامانه یکپارچه عرضه خودرو های داخلی، یک میلیارد و 556 میلیون تومان اعلام شده است. در حال حاضر برای خرید این خودرو از بازار آزاد، احتیاج به پرداخت دو میلیارد تومان وجه نقد خواهید داشت.

این خودرو شاید بعضی کمبود ها در آپشن و امکانات رفاهی داشته باشد، اما به لطف طراحی زیبا و منحصر به فرد خود توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. حتی در بازاری مثل ایران، طراحی یک خودرو فاکتور مهمی در انتخاب و خرید آن است. به همین دلیل می بینیم که لاماری ایما توانسته در مقایسه با رقبا فروش بهتر و استقبال بیشتری در بازار آزاد داشته باشد.

لاماری ایما در شرایط فعلی، رقبای بسیاری دارد. تیگو 7 پرو و فونیکس FX از مدیران خودرو، کی ام سی K7 از کرمان موتور، هایما 8S از ایران خودرو و فردا T5 از فرداموتورز از جمله مهم ترین رقبای این خودرو هستند.

البته فهرست این رقبا در حال تکمیل است و به زودی شاهد اضافه شدن محصولات بیشتری به این فهرست خواهیم بود؛ بنابراین در این بازار به شدت رقابتی، آرین پارس موتور چاره ای جز افزایش سریع آپشن ها نخواهد داشت، موضوعی که این شرکت را به تکاپو واداشته تا لاماری ایما ایکس را هر چه زودتر معرفی کند.

سوالات متداول

کراس اوور لاماری ایما از چه نوع پیشرانه ای بهره می برد؟

زیر کاپوت لاماری ایما، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi قرار گرفته است. این پیشرانه به وسیله میتسوبیشی توسعه داده شده است.

اندازه مصرف سوخت کراس اوور آرین پارس موتور به چه اندازه است؟

مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور نیز 6.6 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که با توجه به باک 55 لیتری خودرو، احتیاجی به پر کردن مجدد باک سوخت در فواصل کوتاه نخواهید داشت.

رقبای لاماری در ایران کدام خودرو ها هستند؟

لاماری ایما در شرایط فعلی بازار، رقبای بسیاری دارد. فونیکس تیگو 7 پرو و فونیکس FX از مدیران خودرو، کی ام سی K7 از کرمان موتور، هایما 8S از ایران خودرو و فردا T5 از فرداموتورز از جمله این رقبا هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1780

به "لاماری ایما، محبوبترین کراس اوور بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاماری ایما، محبوبترین کراس اوور بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید