سومین افزایش نرخ سود رخ داد

به گزارش سفر به مالزی، بانک مرکزی در اطلاعیه ای نتیجه حراج اوراق بدهی دولتی (10 تیرماه 1399) را بیان نمود که بر این اساس نرخ سود اوراق با افزایش 2 درصدی در سررسید 2ساله همراه شده است. این سومین افزایش نرخ بهره در اقتصاد ایران پس از افزایش نرخ در عملیات بازار باز و افزایش نرخ سود بین بانکی محسوب می شود.

سومین افزایش نرخ سود رخ داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه روز چهار شنبه 4 تیر ماه 1399 در خصوص برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می رساند، 8 بانک و 7 نهاد اقتصادی غیربانکی سفارش های خود را در مجموع به ارزش 117.7 هزار میلیارد ریال در سامانه های بازار بین بانکی و مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کردند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با فروش 34 هزار میلیارد ریال اوراق اراد36 با نرخ بازده تا سررسید 16.5 درصد و 29 هزار میلیارد ریال اوراق اراد34 با نرخ بازده تا سررسید 17.5 درصد (در مجموع 63 هزار میلیارد ریال) موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق به نهادهای اقتصادی برنده در روز سه شنبه 10 تیر ماه 1399 توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شده است.

سود اوراق در حراج قبلی در محدوده 15/6 درصد قرار داشت، بر این اساس سود اوراق یکساله در حدود یک درصد و سود اوراق 2ساله در حدود 2 درصد افزایش یافت. اخیرا، نرخ سود در بازار بین بانکی نیز با افزایش 2 درصدی همراه شده بود. این اقدامات می تواند در راستای هدفگذاری تورمی بانک مرکزی باشد. بانک مرکزی نرخ تورم هدف را معادل 22 درصد قرار داده و بر این اساس، نرخ های بهره در حال نزدیک شدن به نرخ تورم هدف هستند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 605

به "سومین افزایش نرخ سود رخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین افزایش نرخ سود رخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید