رونمایی از نسل تازه رادیودارو برای درمان انواع سرطان با حضور رئیس جمهور

به گزارش سفر به مالزی، خبرگزاری خبرنگاران- با کوشش دانشمندان صنعت هسته ای، نسل تازه رادیودارو لوتسیوم 177 فردا در روز ملی فناوری هسته ای با حضور رئیس جمهور رونمایی می گردد.

رونمایی از نسل تازه رادیودارو برای درمان انواع سرطان با حضور رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در سال های گذاشته دانشمندان صنعت هسته ای کوشش کردند با استفاده از رادیو ایزوتوپ ها، رادیودارو هایی مختلف را برای تشخیص و درمان انواع سرطان فراوری نمایند و در دسترس بیماران قرار دهند.

استفاده از رادیودارو ها به دلیل تاثیرگذاری بالا و عوارض کم، به عنوان یکی از روش های درمان برای سرطان استفاده می گردد.

ساماریوم 153، لوتسیوم 177، فسفر 32، ایتریم 90، ید 131 از جمله رادیودارو هایی هستند که از طرف دانشمندان هسته ای به جامعه پزشکی کشور ارائه شده است.

نسل نو لوتسیوم 177، دستاورد تازه دانشمندان صنعت هسته ای است که با نیمه عمر 7 روز و تاثیرگذاری بالاتر نسبت به لوتسیوم 177 بومی شده و 20 فروردین 1401 از آن رونمایی خواهد شد.

این رادیودارو با اتصال به گیرنده های تومور و ساطع کردن پرتو در محل تومور سرطانی باعث نابودی آن می گردد به صورتی که با از بین بردن گردش خون در محل تومور سرطانی از شکل گیری متاستاز و یا پراکندگی سلول های سرطانی جلوگیری می نماید.

این رادیودارو نو در حقیقت یک رادیو نوکلوئید نو است که مورد توجه پزشکان هسته ای در درمان سرطان قرار گرفته است.

این رادیودارو خصوصیات فروپاشی بالایی از خود نشان داده و می تواند برای درمان انواع سرطان ها مورد استفاده قرار گیرد.

تابش بالای این رادیو دارو در سلول های تومور، گزینه موثری برای درمان را ارائه داده است. نسل نو لوتسیوم 177 دارای فوتون های کم انرژی است که تصویربرداری با دوربین های گاما را سهل تر نموده است.

لازم به ذکر است دانش فنی فراوری رادیودارو ها به کوشش دانشمندان هسته ای در کشور بومی شده و در حال حاضر ایران با فراوری بیش از 50 نوع رادیودارو برای درمان انواع سرطان رتبه اول منطقه را در اختیار دارد و محصولات خود را به کشور های مختلف صادر می نماید.خبرگزاری خبرنگاران-

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1581

به "رونمایی از نسل تازه رادیودارو برای درمان انواع سرطان با حضور رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نسل تازه رادیودارو برای درمان انواع سرطان با حضور رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید