رتبه بندی باغ وحش ها در دستور کار سازمان محیط زیست

به گزارش سفر به مالزی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست شرایط باغ وحش های کشور و برنامه های نظارت بر آن ها را تشریح کرد.

رتبه بندی باغ وحش ها در دستور کار سازمان محیط زیست

به گزارش ایسنا، حسن اکبری در واکنش به تلفات حیات وحش در باغ وحش های کشور اظهار کرد: به دلیل حساسیت های موجود و برای مدیریت خوب و درست باغ وحش ها صدور مجوز آن ها را از سال گذشته محدود نموده ایم، به طوری که تقریبا مجوزی صادر نشده است.

وی درباره باغ وحش های موجود گفت: سامانه جامع محیط زیست راه اندازی شده که تمامی باغ وحش ها در آن ثبت نام نموده اند. همکاران ما پس بازدید از باغ وحش ها در استان ها نتایج بازدید خود را در این سامانه ثبت می نمایند.

اکبری تاکید نمود: همکاران ما در ستاد بر کار اجرایی استان ها در زمینه باغ وحش ها نظارت و پیگیری های لازم را انجام می دهند، به طوری که در اسفندماه سال گذشته به دلیل حساسیت درباره موضوع باغ وحش ها ما مجبور به پلمب یک باغ وحش نیز شدیم. در نتیجه به نظر می رسد نسبت به سال های گذشته عملکرد حوزه نظارت جدی تر شده است و استان ها نیز سختگیرانه تر برخورد می نمایند.

به گفته معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست طبیعی است باغ وحش هایی که در ایران راه اندازی شده و استاندارد های لازم را هم رعایت ننموده اند، یکباره نمی توانند به سطحی برسند که ما بتوانیم بگوییم شرایط باغ وحش های ما خوب است.

اکبری درباره شرایط فعلی باغ وحش ها توضیح داد: هنوز به دلیل مسائل مالی و ناکارآمدی بعضی از مدیران اجرایی موجود در باغ وحش ها شرایط ما قابل قبول نیست، اما سختگیری در زمینه باغ وحش ها را در امسال افزایش خواهیم داد تا به سطح استاندارد نزدیک شویم.

وی با اشاره به آماده سازی شاخص های رتبه بندی باغ وحش ها در امسال شرح داد: براساس این شاخص ها نحوه عملکرد باغ وحش ها رتبه بندی خواهند شد و تبدیل به اسنادی به منظوربررسی مدیریت آن ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست می شوند بعلاوه براساس رتبه بندی ها باید از باغ وحش هایی که شرایط بهتری دارند، حمایت کنیم تا به کار خود ادامه دهند و باغ وحش هایی که ضعیف هستند را یا حذف کنیم یا آن ها را به سمت بهتر شدن سوق دهیم.

اکبری در خاتمه درباره معین نشدن نتایج تلفات باغ وحش ها گفت: هر مسئله جزئی ممکن است اطلاع رسانی نشود. با راه اندازی سامانه جامع محیط زیست همکاران موظف به ثبت تلفات و دلیل آن در این سامانه هستند. اگر این اطلاعات را ثبت ننمایند یا اگر صرفا خبر تلف شدن را ثبت نمایند و دلیل قانع نماینده ای برای دلیل تلف شدن نداشته باشند حتما با آن ها برخورد خواهد شد. به همین خاطر در اسفندماه سال گذشته یکی از باغ وحش ها پلمب شد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1741

به "رتبه بندی باغ وحش ها در دستور کار سازمان محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی باغ وحش ها در دستور کار سازمان محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید