ده نمک پایلوت اجرای طرح استقرار الگوی بوم گردی پایدار در تالاب میقان شد

به گزارش سفر به مالزی، خبرنگاران/مرکزی روستای ده نمک پایلوت اجرای طرح استقرار بوم گردی پایدار در تالاب میقان اراک شد.

ده نمک پایلوت اجرای طرح استقرار الگوی بوم گردی پایدار در تالاب میقان شد

محمد کلاته معاون فنی حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در مورد اجرای طرح پروژه استقرار الگوی بوم گردی پایدار در حاشیه تالاب میقان اظهار کرد: این پروزه در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان محیط زیست کشور(به تبع آن اداره کل محیط زیست استان مرکزی) یکی از NGO های کشور و یکی ازNGO های استانی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس این تفاهم نامه با موضوع استقرار الگوی بوم گردی پایدار جهت بهبود معیشت جوامع محلی، همچنین در راستای حفاظت از تالاب میقان منعقد شده است، گفت: این پروژه در قالب برنامه مدیریت جامع تالاب نیز مورد توجه قرار گرفته است و در نهایت در پی توسعه گردشگری منطقه نیز هست.

کلاته با بیان اینکه روستای ده نمک به عنوان روستای پایلوت برای اجرای این پروژه انتخاب شده است، دلیل این انتخاب را این چنین عنوان نمود: مردم ده نمک خود در این راستا تمایل و تعامل بیشتری داشتند در صورتی که به عنوان مثال اهالی روستای طرمزد با اجرای این پروژه مخالفند چراکه این طرح را عامل افزایش تردد و بروز مشکلاتی برای روستا می دانند.

وی توضیح داد: در این راستا روستای ده نمک برای اجرای این طرح به صورت پایلوت انتخاب شد و سپس یکی دو خانه قدیمی به عنوان محلی برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شد تا با هدف حفاظت از تالاب میقان جهت بهره برداری خردمندانه، توسعه گردشگری پایدار با مشارکت مردم در منطقه صورت گیرد.

معاون فنی محیط زیست استان با بیان اینکه این پروژه در شش مرحله عملیاتی خواهد شد و هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است، گفت: با توجه به تجارب قبلی پیش بینی شده است که طرح با موضوع مردم بومی و حواشی تالاب به انجام برسد تا بتوانند از مزایا و محاسن اجرای این طرح بهره مند شوند.

کلاته با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما مدیریت مشارکت مردم است که با تحقق این طرح عملیاتی خواهد شد، گفت: در حال حاضر تفاهم نامه منعقد شده است و در حال آنالیز روستا و الزامات اجرای طرح هستیم و به همراه طرفین تفاهم نامه ارزیابی در حال اجرا است و هنوز به صورت کامل استارت اجرایی زده نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 323

به "ده نمک پایلوت اجرای طرح استقرار الگوی بوم گردی پایدار در تالاب میقان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده نمک پایلوت اجرای طرح استقرار الگوی بوم گردی پایدار در تالاب میقان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید