روش هایی برای کنار آمدن با مسائل سفر (قسمت دوم)

به گزارش سفر به مالزی، مسائل و دردسرهایی که گاهی در سفر پیش می آیند می توانند یک سفر خوب را به تجربه ای تلخ تبدیل نمایند. در این قسمت مقاله نیز با بعضی دیگر از این مسائل و شیوه های برخورد با آن ها آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

روش هایی برای کنار آمدن با مسائل سفر (قسمت دوم)

اطلاع از بایدها و نبایدهای سفر و آداب آن باعث می گردد که تجربه بهتری از سفر به نقاط دور و نزدیک داشته باشیم. با رعایت کردن این نکات برای مقابله با مسائل و درسرهای سفر آماده شوید.

اگر یکی از اعضای تور مزاحمت ایجاد می نماید

سعی کنید در تورهایی شرکت کنید که همواره یک راهنما بالای سر مسافران است. در این صورت در شرایط خاص، راهنما می تواند مشکل را آنالیز کند.

همواره مسائل را با راهنمای تور در میان بگذارید و مستقیما با فرد مورد نظر وارد بحث نشوید. راهنماهای تور برای رفتار با تیپ های شخصیتی مختلف در شرایط گوناگون، آموزش های لازم را دیده اند.

اگر فردی که کنار شما نشسته بیش از حد جا گرفته است

محدوده خود را زودتر معین کنید. فضای بالای سر و جلوی پایتان را خالی کنید و دسته صندلی را پایین بیاورید.

در صورت امکان صندلی خود را عوض کنید.

جروبحث نکنید و بغل دستی تان را هل ندهید. پرخاشگری منفعلانه یا نشان دادن نارضایتی خود با رفتارهای مختلف، فقط اوضاع را وخیم تر می نماید.

از مهماندار هواپیما بخواهید به او تذکر بدهد.

اگر صورت حساب هتل بیش از آن مبلغی است که انتظار داشتید

به هشدارها توجه کنید. اگر هتل شما را از هزینه های اضافی که بابت خدمات مختلف دریافت نموده از قبل آگاه نموده است، در این صورت چاره ای جز پرداخت ندارید.

تمامی هزینه ها باید به طور شفاف در صورت حساب شرح داده شده باشد.

از حق خودتان کوتاه نیایید. اگر کارمندان حاضر در پذیرش، به درستی جوابگو نیستند با مدیر مربوطه مشکل تان را در میان بگذارید.

اگر دو پرواز نزدیک به هم دارید

از مهمانداران درخواست کنید تا یک صندلی در جلوی کابین به شما بدهند تا به سرعت بتوانید از هواپیمای پرواز اول پیاده شوید.

از رسیدن به پرواز بعدی ناامید نشوید. درست است که هواپیما به خاطر یک مسافر منتظر نمی ماند اما اگر خوش شانس باشید، ممکن است تاخیر داشته باشد و این بار، تاخیر هواپیما به نفع شما تمام گردد.

اگر به اتاق هتل آسیب زدید

حتما خودتان به مسئولان مربوطه اطلاع دهید چون به هر حال آن ها خواهند فهمید.

مقدار خسارت را آنالیز کنید. گاهی مشکل، با یک تماس کوچک و تعمیر ساده رفع می گردد.

اگر مشکل به وجود آمده، غیرعمدی بوده و کوچک و قابل چشم پوشی است خودتان را نگران نکنید. هتل ها معمولا برای مسائل جزیی، جریمه و خسارت دریافت نمی نمایند.

اگر خسارت وارده قابل توجه است نمی توانید بدون پذیرفتن مسئولیت و پرداخت جریمه و هزینه های تعمیر، هتل را ترک کنید.

اگر می خواهید از اهالی یک منطقه بدون ایجاد مزاحمت عکس بگیرید

حتما قبل از عکاسی اجازه بگیرید. اگر نمی توانید ارتباط برقرار کنید و زبان شان را بلد نیستید، دوربین تان را نشان دهید و قبل از عکاسی منتظر عکس العمل آن ها بمانید.

با آن ها سر صحبت را باز کنید و خوش و بش کنید.

زیاد به آن ها اصرار نکنید. اگر کسی راضی نشد که از او عکس بگیرید، فرد دیگری را برای عکاسی پیدا کنید.

اگر پیشخدمت رستوران نسبت به شما بی توجه است

یک پیشخدمت دیگر را صدا کنید و از او بخواهید به سفارش شما رسیدگی کند.

اگر باز هم مورد توجه قرار نگرفتید با مدیر مجموعه صحبت کنید.

سعی نکنید با حرکات زننده، توجه آن ها را جلب کنید مثلا تکان دادن دستمال در هوا یا محکم ضربه زدن به میز.

اگر می خواهید در بازار بر سر قیمت چانه بزنید

از دیگران بپرسید که برای کالای مشابه چقدر هزینه نموده اند و معین کنید که خودتان تا چقدر می توانید بپردازید.

منطقی باشید و برای کالاهای مختلف قیمت معقولانه پیشنهاد بدهید.

به هیچ عنوان خودتان را مشتاق یک کالا نشان ندهید. به راهتان ادامه بدهید و معمولا می توانید همان کالا را با قیمت کمتر در جای دیگر پیدا کنید.

اگر بغل دستی شما در هواپیما، خروپف می نماید

از مهمان دار بخواهید به شما گوش گیر (earplugs) بدهد.

سعی کنید به آرامی همسفرتان را بیدار کنید.

از مهماندار توقع نداشته باشید که هیچ مسافری را از خواب بیدار کند. همه مسافران به یک مقدار حق استراحت کردن دارند.

احساس نکنید که دیگر در این شرایط به دام افتاده اید. اگر امکان دارد صندلی تان را عوض کنید و در جای آرام تری بنشینید.

اگر مورد سرقت قرار گرفتید

به پلیس و مسئولان مربوطه در سفارت، سرقت پاسپورت تان را اطلاع دهید. معمولا در کمتر از 24 ساعت آن را جایگزین خواهند کرد.

توقع نداشته باشید که یک کارت اعتباری یا کارت بانکی نو فورا به دست شما برسد. این کار چند روزی طول می کشد.

سریعا کارت های دزدیده شده را مسدود کنید.

اگر صندلی شما در هواپیما شکسته است

حتی اگر شکستگی صندلی، مختصر است و مشکل صندلی قابل توجه به نظر نمی رسد، حتما آن را به اطلاع مسئولان مربوطه برسانید. صندلی لق ممکن است به لحاظ ایمنی در طول پرواز برای شما مسائل جدی ایجاد کند.

خودتان را برای تاخیر در سفر آماده کنید. اگر شرایط صندلی ناایمن است باید تعمیر گردد و اگر این کار به سرعت امکان پذیر نباشد و جای خالی در هواپیما وجود نداشته باشد، مجبور می شوید با پرواز بعدی حرکت کنید.

ناامید نشوید. مهمانداران ممکن است راه حلی برای حل این مشکل داشته باشند و بتوانند مشکل صندلی را رفع نمایند.

اگر دوست دارید سوار کشتی شوید ولی دچار دریازدگی می شوید

از سفر در آب های خروشان اجتناب کنید و تورهای دریایی آب های آرام را انتخاب کنید.

اتاق های قسمت های مرکزی کشتی را رزرو کنید اگر می خواهید تکان های کمتری تجربه کنید.

از این تجربه نو، منصرف نشوید. بیشتر کشتی های نو (کشتی های بزرگ با بیش از 2000 مسافر) پایدارنماینده (stabilizers) دارند که تجربه سفر دریایی آرامی را برای شما رقم می زنند.

داروهای مرتبط را همراه تان ببرید. زنجبیل نیز می تواند مفید باشد. اگر احساس ناخوشایندی دارید بالای عرشه بروید و به سمت افق نگاه کنید.

اگر چیزی از اتاق هتل دزدیده شده است

هرگونه سرقت از اتاق را سریعا گزارش کنید. مسئولان هتل ممکن است بتوانند اشیاء دزدیده شده را پیدا نمایند. بیمه نیز خسارت هتل را پرداخت خواهد نمود.

قبل از اینکه سرقت را به اطلاع مسئولان مربوطه برسانید، اتاق را به خوبی بگردید.

مسئولیت پذیر باشید. اگر اتاق شما گاوصندوق دارد و شما خودتان از آن استفاده ننموده اید، هتل، مسئول گم شدن و دزدیده شدن وسایل شما نیست.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 17 آبان 1403 بروزرسانی: 17 آبان 1403 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1860

به "روش هایی برای کنار آمدن با مسائل سفر (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای کنار آمدن با مسائل سفر (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید