در خانه ماندن و کمبود ویتامین D، چگونه خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد؟

به گزارش سفر به مالزی، از آنجا که نشانه ای از کمتر شدن بیماری کرونا دیده نمی گردد، میلیون ها نفر در سراسر جهان هم اکنون خود را در قرنطینه نگه داشته اند و در فضاهای سربسته زمان خود را سپری می نمایند.

در خانه ماندن و کمبود ویتامین D، چگونه خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد؟

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

در خانه ماندن و کمبود ویتامین D

با اینکه محدودیت های رفت و آمد برداشته شده، بسیاری هنوز دورکاری می نمایند تا از این ویروس مرگ آور در امان بمانند و تنها برای تامین کالاهای ضروری از منزل خارج می شوند. با اینکه در خانه ماندن می تواند از پخش ویروس تا اندازه زیادی جلوگیری کند، اما می تواند تاثیرات منفی مانند کمبود ویتامین دی داشته باشد. در ادامه این مطلب از سفر به مالزی درباره تاثیر ویتامین D روی پوکی استخوان صحبت خواهیم کرد.

نور خورشید اصلی ترین منبع ویتامین D برای ما است و این ماده غذایی تاثیر حیاتی بر سلامت استخوان ها و دندان های ما دارد. به هر حال، هم اکنون تعداد کمتری از افراد از خانه ها بیرون می آیند، و شانس آن ها برای دریافت و جذب عناصری ضروری چون فسفر و کلسیم که برای مراقبت از سلامت استخوان ها بسار مفید است کاهش و در نتیجه ریسک ابتلا به پوکی استخوان افزایش یافته است.

پوکی استخوان

پوکی استخوان شرایطی است که استخوان های فرد ضعیف و شنماینده می شوند. این بیماری استخوان ها و در نتیجه فرد را بطور شدیدی ضعیف می نماید. افرادی که از پوکی استخوان رنج می برند به کرات دچار ترک استخوان و شکستگی می شوند. حتی اتفاقات کوچک مانند خم شدن یا عطسه می تواند این افراد را دچار ترک استخوان کند.

بسیاری بر این باورند که تراکم استخوان به حداکثر خود در سن 35 سالگی می رسد و پس از آن رو به کاهش می گذارد. بطور طبیعی با آغاز فرآیند پیری استخوان ها آغاز به ضعیف تر شدن و نازک شدن می نمایند. چنانچه در این زمان افراد در معرض تابش نور کافی خورشید قرار نگیرند و کلسیم کمی مصرف نمایند احتمال وقوع پوکی استخوان در میان آن ها بیشتر می گردد. در حال حاضر، به دلیل رژیم های غذایی نامناسب، سبک زندگی غلط، و عدم قرار دریافت در تابش نورآفتاب، بخش بزرگی از جمعیت، شامل جوانان، دچار این بیماری شده اند. کارشناسان بهداشت بیشتری در کوشش هستند تا مردمی که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند، را به استفاده بیشتر مکمل های ویتامین دی تشویق نمایند.

نشانه های کمبود

  • خستگی مفرط
  • درد استخوان
  • درد مفاصل
  • درد عضلات
  • خلق بد
  • انرژی پایین
  • اضطراب
  • تحریک پذیری بالا
  • اضافه وزن
  • ریزش مو

جلوگیری از کمبود ویتامین D

پس از آنالیز کلینیکی و آزمایش خون تعیین می گردد فرد دچار کمبود ویتامین D هست یا خیر. اگر نتایج آزمایشگاهی کمبود ویتامین دی را نشان دهند، افراد ملزم به استفاده از مکمل های ویتامین دی همراه با کلسیم (گاهی منیزیوم و روی) می شوند تا بتوانند کمبود این عناصر را در بدن جبران نمایند. از منابع غذایی سرشار از ویتامین دی می توان به زرده تخم مرغ، قارچ، آب پرتقال، ماهی سالمون، شیرگاو، شیر سویا، غلات، جو دو سر، روغن ماهی و پنیر اشاره نمود تا نیازهای روزانه ویتامین دی بدن را پوشش دهند.

از آنجا که در جنگ با بیماری کووید 19 بسیاری ماندن در خانه ، شستشوی مدام دست ها و رعایت فاصله اجتماعی را تمرین می نمایند، باید بدانیم که ایمن نگه داشتن بدن در مقابله با ویروس از اهمیت زیادی در مراقب از سلامت جسمی افراد برخوردار است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 800

به "در خانه ماندن و کمبود ویتامین D، چگونه خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خانه ماندن و کمبود ویتامین D، چگونه خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید