درگیری نظامی میان آمریکا و چین اجتناب پذیر است

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر دفاع آمریکا طی سخنانی گفت که معتقد نیست درگیری آمریکا و چین اجتناب ناپذیر باشد اما هر دو طرف باید در اجتناب از تنش های غیر ضروری با یکدیگر کوشش نمایند.

درگیری نظامی میان آمریکا و چین اجتناب پذیر است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش، کاتلین هیکز معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده و چین دلایل زیادی برای افزایش ارتباط با یکدیگر دارند و رقابت حداکثری میان آنها الزاماً به معنای درگیری نیست و منافع هر دو طرف در اجتناب از درگیری است.

وی که این سخنان را در نشست مجازی خود با مؤسسه آسپن واشنگتن مطرح می کرد، گفت: پرزیدنت بایدن بیان نموده که با وجود رقابت حداکثری میان ایالات متحده و چین، ما نیازی به درگیری با یکدیگر نداریم. در راستای پیشبرد منافع آمریکا، پیش بینی ما این است که ارتش ایالات متحده به عنوان یک بازیگر حامی ابزارهای دیپلماتیک، مالی و سایر ابزارها عمل خواهد نمود. نکته مهم در ارزش های ارتش (آمریکا)، نشان دادن اراده و توانایی در جلوگیری از باورپذیری اقدامات تهاجمی چین است.

وی همچنین اضافه کرد: این بهترین موقعیت برای جلوگیری از درگیری است. (با اینحال) ما توانایی ایالات متحده را برای جنگ و پیروزی تضمین می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1117

به "درگیری نظامی میان آمریکا و چین اجتناب پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری نظامی میان آمریکا و چین اجتناب پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید