خط لوله گاز روسیه قیمت گاز اروپا را کاهش می دهد

به گزارش سفر به مالزی، پیش بینی ها حاکی از آن است که بهره برداری از خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 قیمت گاز در اروپا را 25 درصد کاهش می دهد.

خط لوله گاز روسیه قیمت گاز اروپا را کاهش می دهد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، مؤسسه وودمکنزی، مدعی شد در صورتی که خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 به بهره برداری برسد قیمت گاز در اروپا تا 25 درصد کاهش خواهد یافت.

این مؤسسه مشاوره ای طی گزارشی اعلام نمود در صورتی که نورد استریم 2 تکمیل نگردد پیش بینی می گردد قیمت گاز طی سال آینده به 4 دلار به ازای هر یک میلیون واحد گرمایی انگلیسی BTU در بورس انرژی اروپا افزایش یابد.

در گزارش این مؤسسه آمده است بر عکس در صورتی که این پروژه به بهره برداری برسد قیمت متوسط گاز در اتحادیه اروپا به 3 دلار کاهش خواهد یافت.

این گزارش می افزاید کاهش قیمت گاز در اروپا به معنی افزایش مصرف این حامل انرژی در این قاره است، اما بخشی از این افزایش واردات گاز از روسیه به قیمت ضرر وارد نمایندگان گاز از آمریکا تمام گردد.

وودمکنزی می گوید پیش بینی می گردد سال آینده میلادی روسیه 176 میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر کند که نسبت به 168 میلیارد متر مربع در امسال 8 میلیارد متر مکعب افزایش خواهد داشت.

به گزارش این مؤسسه در صورتی که نورد استریم 2 به بهره برداری برسد صادرات گاز روسیه به اروپا می تواند به 203 میلیارد متر مکعب افزایش یابد.

بنا به ادعای مؤسسه وودمکنزی در سال های پس از فروپاشی شوروی، گاز روسیه یکی از عوامل اساسی در پیشبرد رشد اقتصاد اروپا بوده است.

مدتی است آمریکایی ها کوشش می نمایند با صادرات گاز گران قیمت خود به اروپا با روسیه در بازار این قاره رقابت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 639

به "خط لوله گاز روسیه قیمت گاز اروپا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط لوله گاز روسیه قیمت گاز اروپا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید