تور فرانسه: پاریس در یک نگاه

به گزارش سفر به مالزی، پاریس، مرکز کشور فرانسه و یکی از شهرستان های ناحیه ایل-دو-فرانس است که رود سن از میان آن می گذرد. این شهر با جاذبه های متعدد قطعاً اوقات به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

تور فرانسه: پاریس در یک نگاه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پاریس، مرکز فرانسه، بزرگ ترین شهر مالی اروپا و پنجمین شهر مالی جهان از نظر سطح فراوری ناخالص داخلی است. این شهر اروپایی چندین قرن تاریخ پرفراز و نشیب دارد و شهر عشاق، شهر نورها یا هر نام و لقب دیگری که به این شهر نسبت داده می شود، بیانگر جایگاه ویژه آن در نزد مردم جهان است.

قدمت سکونت در این منطقه به 52 سال قبل از میلادی مسیح باز می شود. زمانی این شهر لوتتیا (Lutetia) نام داشت و یکی از شهرهای امپراطوری روم محسوب می شد. از 3 سال قبل از میلاد مسیح بود که این شهر به پاریس تغییر نام پیدا کرد.

این شهر طبق آمار سال 2013، معادل 2٬164٬994 نفر جمعیت داشته که در مساحت 105.4 کیلومتر مربعی آن ساکن هستند. ملیت های الجزایری، پرتغالی و مراکشی به ترتیب، بیشترین ساکنین غیرمحلی این منطقه را تشکیل می دهند. دین غالب مردم این شهر مسیحیت است. در حالی که اسلام و یهودیت با 7 و 2 درصد جایگاه های بعدی را دارند. بیشترین تعداد توریستان را به ترتیب سه کشور ژاپن، روسیه و ایتالیا شامل می شوند.

از ماه ژوئن تا آگوست، آب و هوا در پاریس بسیار مطلوب است. روزهای بلند و دمای هوای مناسب، شرایطی عالی را برای گشت و گذر در شهر فراهم می نماید. متاسفانه فصل تابستان، شلوغ ترین و در نتیجه گران ترین فصل برای سفر به پاریس است. برای اینکه هزینه سفرتان را کاهش دهید و در جاذبه های توریستی کمتر در صف بایستید، برترین زمان سفر، فصل پاییز است. این شهر سالانه در حدود 45 میلیون توریست را به خود می بیند.

سیستم حمل و نقل عمومی در پاریس، یکی از کامل ترین و کارآمدترین سیستم های حمل و نقل است که شامل مترو، اتوبوس، قطار شهری، تاکسی، قایق و دوچرخه کرایه ای می شود. مترو برترین و سریع ترین راه برای جابه جایی در شهر پاریس است.

جاهای تماشای پاریس شامل دیزنی لند، برج ایفل، موزه لوور، کلیسای نوتردام، موزه اورسای (Musee dOrsay)، کاخ اپرای گارنیه (Palais Garnier)، میدان کونکورد (Concorde)، طاق پیروزی، کلیسای سنت شپل (Sainte-Chapelle)، باغ لوکزامبورگ، کلیسای سکره کور (Sacré-Coeur)، پانتئون (Panthéon)، محله مون مارتر (Montmartre) و... می شود.

هفته مد پاریس که در ماه های ژانویه و جولای برگزار می شود، همراه با هفته های مد میلان، لندن و نیویورک از برترین نمایشگاه های مد جهان محسوب می شوند.

مراکز خرید پاریس عبارت اند از بوگرونل پاریس (Beaugrenelle Paris)، برسی ویلج (Bersy Village)، کاروزل دو لوور (Carrousel du Louvre)، فورم دی آل (Forum des Halles)، لا والی ویلاژ (La Vallee Village)، خیابان ریوولی (Rue de Rivoli)، خیابان شانزلیزه (Champs-Élysées)، بلوار اوسْمَن (Haussmann)، بلوار مونمارتر (Montmartre) و... که در تور پاریس باید از آن ها تماشا کنید.

انواع شیرینی و شکلات، کتاب و محصولات فرهنگی، شمع، اشیای نوستالژیک پاریسی، اکسسوری پاریسی و عطر، مجله های مد فرانسوی، قهوه و چای را می توانید به عنوان سوغاتی بخرید. از فروشگاه های سوغات خیابان های اطراف جاذبه های توریستی مشهور مثل کلیسای نوتردام و موزه لوور خرید نکنید. در فروشگاه هایی خرید کنید که اهالی شهر از آنجا خرید می نمایند.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید، تور پاریس را در خبرنگاران جست وجو نموده و برترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت بخرید.

آفر تور پاریس

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1557

به "تور فرانسه: پاریس در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: پاریس در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید