خبرنگاران چهار هزار و 300 خانوار روستایی گیلانی تا خاتمه سال گاز دار می شوند

به گزارش سفر به مالزی، رشت - خبرنگاران- مدیرعامل شرکت گاز گیلان از گاز رسانی به چهار هزار و 300 خانوار روستایی در مناطق کوهستانی و صعب العبور در استان تا خاتمه سالجاری اطلاع داد .

خبرنگاران چهار هزار و 300 خانوار روستایی گیلانی تا خاتمه سال گاز دار می شوند

حسین اکبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با هدف تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری همه آحاد جامعه از نعمت گاز طبیعی، شرکت گاز استان در طرح توسعه گاز رسانی در سال جدید، برنامه گاز رسانی به 64 روستای صعب العبور و کوهستانی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات گاز رسانی به 64 روستای صعب العبور گیلان شروع شده توضیح داد: با بهره برداری از این طرح چهار هزار و 300 خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 80 میلیارد تومان عنوان و بیان نمود: این طرح گاز رسانی در شهرستان های تالش، املش، رودسر ، شفت، آستارا ، رودبار و لنگرود اجرا خواهد شد.

اکبر، بیشترین سهم گاز رسانی در این پروژه را مربوط به شهرستان تالش با 24 روستا ذکر و اضافه نمود: پس از آن شهرستان های املش با 12 روستا، رودسر با 10 روستا، شفت با 9 روستا، آستارا با هفت روستا و شهرستان های رودبار و لنگرود هر کدام با یک روستا در بهره مندی از نعمت گاز در این پروژه سهم دارند.

وی ادامه داد: همچنین پروژه گازرسانی به سه روستای کولوان، ویسرود و لاسک شهرستان شفت با جمعیت 850 خانوار و اعتبار تقریبی 10 میلیارد تومان در مرحله برآورد و اخذ مجوز می باشد که در صورت تصویب، در سال 1400 اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان خاطر نشان کرد: با گاز رسانی به این 64 روستا شاخص بهره مندی گاز روستایی در گیلان از حدود 96 درصد به 97.3 درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگاران، تمامی شهرهای گیلان به غیر از ماسوله که به منظور حفظ بافت سنتی گاز رسانی به آن انجام نشده ، از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای بیش از دو هزار و 500 روستا می باشد .

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1191

به "خبرنگاران چهار هزار و 300 خانوار روستایی گیلانی تا خاتمه سال گاز دار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار هزار و 300 خانوار روستایی گیلانی تا خاتمه سال گاز دار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید