حل یک معمای 40 ساله

به گزارش سفر به مالزی، تهران (پانا) - پژوهشگران آمریکایی در پژوهش نو خود به آنالیز نحوه غذا خوردن سلول ها پرداخته اند.

حل یک معمای 40 ساله

به گزارش ایسنا، عادات غذایی ما همه چیز را در بدن شکل می دهند. نحوه غذا خوردن سلول ها نیز تأثیر قابل توجهی بر سلامت آنها دارد اما دانشمندان نمی دانند که سلول ها چگونه غذا می خورند.

پژوهش جدیدی که در دانشگاه ایالتی اوهایو(Ohio State University) صورت گرفته است، نشان می دهد که سلول ها چگونه مواد پیرامون خود را می خورند. این پژوهش نشان می دهد که غشاهای سلول چگونه منحنی می شوند تا یک دهان را ایجاد نمایند که به سلول ها امکان می دهد تا مواد اطراف خود را مصرف نمایند.

دانشمندان دریافتند که ماشین های بین سلولی، در یک ساختار سبد مانند بسیار منحنی جمع می شوند که نهایتا به یک قفس بسته تبدیل می گردد.

کومرت کورال(Comert Kural)، استادیار فیزیک دانشگاه ایالتی اوهایو و پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: انحنای غشا مهم است زیرا تشکیل ساختارهای جیب مانندی را کنترل می نماید که مواد را به داخل و خارج از سلول می برند.

این جیب ها، مواد اطراف سلول را به داخل می کشند و پیش از تبدیل شدن به وزیکول، پیرامون مواد خارج سلول تشکیل می شوند. وزیکول ها، کیسه های کوچکی به میزان یک میلیونیوم یک گلبول قرمز هستند و موادی را در بر دارند که برای سلامت سلول ضروری به شمار می فرایند. وزیکول ها ممکن است به وسیله عوامل بیماری زایی که می توانند سلول ها را آلوده نمایند، ربوده شوند. با وجود این، تعیین نیست که این ساختارهای جیب مانند چگونه از غشاهایی تشکیل شده اند که پیشتر تصور می شد مسطح هستند.

کورال ادامه داد: این بحثی در زمینه مطالعات سلولی بود و ما توانستیم از تصویربرداری فلورسانس با وضوح فوق العاده برای مشاهده شکل گیری این جیب ها در سلول های زنده استفاده کنیم و بدین ترتیب، توانستیم به این پرسش پاسخ دهیم که آنها چگونه ایجاد می شوند.

وی اضافه کرد: به زبان ساده می توان گفت که برخلاف پژوهش های پیشین، ما به جای گرفتن عکس های فوری، فیلم هایی با وضوح بالا از سلول ها ساختیم. آزمایش های ما نشان داد که چارچوب های پروتئینی به محض این که به محل تشکیل وزیکول می رسند، تغییر شکل غشای زیرین را شروع می نمایند.

این در تضاد با فرضیه های پیشین است که نشان داده بودند چارچوب های پروتئینی یک سلول باید به وسیله یک سازمان دهی مجدد متمرکز بر انرژی برای انحنای غشا انجام شوند.

کورال گفت: روشی که سلول ها به واسطه آن وزیکول ها را مصرف و دفع می نمایند، نقشی کلیدی برای موجودات زنده دارد. این فرآیند، به پاکسازی کلسترول بد خون یاری می نماید و به انتقال سیگنال های عصبی می پردازد. این فرآیند در چندین بیماری از جمله سرطان و آلزایمر مختل می گردد.

وی اضافه کرد: درک منشاء و پویایی وزیکول های متصل به غشا مهم است. از آنها می توان برای دارورسانی استفاده کرد اما در عین حال ممکن است که وزیکول ها به وسیله عوامل بیماری زا مانند ویروس ها ربوده شوند و به سلول ها راه یابند و آنها را آلوده نمایند. نتایج پژوهش ما نه تنها برای درک اصول زندگی، بلکه برای توسعه راهبردهای درمانی بهتر نیز اهمیت دارد.

این پژوهش، در مجله Developmental Cell به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1451

به "حل یک معمای 40 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل یک معمای 40 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید