جزئیات و شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن ، اولویت با کدام گروه است؟

به گزارش سفر به مالزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: کسانی که نیازمندتر هستند مشمول استفاده از وام ودیعه مسکن مستاجران می شوند.

جزئیات و شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن ، اولویت با کدام گروه است؟

جهت دریافت خدمات طراحی نمای خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از صداوسیما: پروانه اصلانی با بیان اینکه ساز و کار اعطای این وام در قالب دستورالعمل بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی، اجرایی و مشخص می گردد، اضافه نمود: مطابق قوانین و مقررات بانکی، این وام به مستأجر تعلق می گیرد، اما به موجر پرداخت می گردد.

وی ادامه داد: سه گروه وام 50 میلیون تومانی، 30 میلیون تومانی و 15 میلیون تومانی در نظر گرفتیم که به ترتیب برای شهر تهران، کلان شهرها و دیگر شهرهاست.

  • چند خانوار وام ودیعه اجاره مسکن می گیرند؟

اصلانی اضافه نمود: اقساط وام 50 میلیون تومانی، ماهی 540 هزار تومان، 30 میلیون تومانی ماهی 325 هزار و 15 میلیون تومانی ماهی 160 هزار تومان با نرخ سود 13 درصد است.

وی اضافه نمود: مستأجران صرفاًَ سود تسهیلات را می پردازند و اصل را در انتها سال به بانک برمی گردانند.

اصلانی اضافه نمود: با توجه به اینکه منابع، محدود است ناچاریم اولویت بندی کنیم و کسانی که نیازمندتر هستند مشمول استفاده از این وام می شوند. گروه هایی مانند افراد تحت پوش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، حقوق بگیران، کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان جزو گروه های هدف این طرح هستند.

وی اضافه نمود: از هفته آینده اجرای این برنامه را در دستور کار داریم و کسانی که می خواهند از این وام استفاده نمایند در سامانه نام نویسی می نمایند و بر اساس اولویت بندی، انتخاب می شوند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: طبیعتاً شاخص هایی که نشان دهنده حمایت بیشتری از خانوارهاست اولویت دارند و مستأجران حتماً باید اجاره نامه دارای کدرهگیری و شرایط وام ساماندهی را هم داشته باشند یعنی وام یا امکانات یارانه ای از طرف دولت در بخش زمین یا مسکن نگرفته باشند و صاحب ملک نباشند و از سال 84 هیچگونه سابقه خرید و فروش ملک نداشته باشند و سرپرست خانوار باشند و شهری را که تقاضا می نمایند در آن 5 سال سابقه سکونت داشته باشند و همه این مولفه ها باید مستند و در سایت قابل بارگذاری باشند.

  • زمان شروع پرداخت وام ودیعه مسکن؛ مبلغ وام و اقساط | کدام مستاجران در اولویت قرار گرفتند؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 540

به "جزئیات و شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن ، اولویت با کدام گروه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات و شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن ، اولویت با کدام گروه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید