ثروتمندترین بانکدار دنیا درگذشت

به گزارش سفر به مالزی، جوزف سافرا ثروتمندترین بانکدار جهان و پولدارترین مرد برزیل در سن 82 سالگی از جهان رفت؛ وی از خانواده ای یهودی بود که ثروت خانوادگی خود را از تجارت با کاروان شتر به دست آورده بودند.

ثروتمندترین بانکدار دنیا درگذشت

جوزف سافرا، ثروتمندترین بانکدار دنیا و پولدارترین مرد برزیل در سن 82 سالگی از دنیا رفت.

وی از یک خانواده بانکدار بود که ثروت خود را سال ها قبل با تجارت از طریق کاروان شتر کسب نموده بودند. ارزش ثروت وی به 23 میلیارد دلار می رسید.

بر اساس بیانیه موسسه اقتصادی بانکو سافرا که توسط وی و برادرش تاسیس شد، وی در روز پنج شنبه بر اثر مرگ طبیعی جان خود را از دست داده است.

وی مالک بانک ملی سافرا در نیویورک و بانک جی سافرا ساراسین در سوئیس بود. هر دوی این بانک ها به افراد بسیار ثروتمند خدمات می دهند.

مجله فوبز در گزارش میلیاردرهای سال 2020، ارزش دارایی خالص وی را 23.5 میلیارد دلار برآورد کرد و وی را در صندلی 39 پولدارترین افراد دنیا و ثروتمندترین مرد برزیل قرار داد.

همچنین فوبز، وی را ثروتمندترین بانکدار دنیا معرفی کرد و اکنون این لقب به جورج پائولو لیمان، بانکدار برزیلی با دارایی به ارزش 19.9 میلیارد دلار می رسد.

وی از پدر و مادری یهودی در لبنان به دنیا آمد و با پدرش در سال 1962 به برزیل مهاجرت کرد. خانواده او از مدت ها قبل به واسطه داشتن تجارت با کاروان شتر در دوران امپراطوری عثمانی در سوریه ثروتمند شده بودند.، دنیای اقتصاد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 877

به "ثروتمندترین بانکدار دنیا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین بانکدار دنیا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید