توسعه صنعت گردشگری مستلزم ایجاد شبکه تخصصی در تلویزیون
به گزارش سفر به مالزی، توسعه صنعت گردشگری نیازمند ایجاد شبکه های تخصصی در تلویزیون برای نمایش ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است.
پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز آدینه 3 آذر با اشاره به لزوم استفاده از تمامی امکانات موجود در کشور برای توسعه صنعت دنیاگردی بیان نمود:
رسانه های مکتوب نظیر روزنامه ها و رسانه ملی ابزارهایی مناسب برای رونق این صنعت هستند. چرا که با بهره گیری از تبلیغات و معرفی مقاصد دنیاگردی باعث جذب دنیاگرد می شوند.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی، با اشاره به نقش صدا و سیما به عنوان ابزاری برای توسعه صنعت دنیاگردی، بر ضرورت ایجاد شبکه تلویزیونی تخصصی برای به تصویر کشیدن ظرفیت ها و پتانسیل های این حوزه تأکید کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه ای که پیش از این با مدیران صدا و سیما برگزار گردید، بیان نمود:
توسعه صنعت دنیاگردی نیازمند ایجاد شبکه های تخصصی در تلویزیون است. چرا که این اقدام سبب جذب دنیاگردان داخلی می گردد.
هم چنین با استفاده از شبکه های برون مرزی می توان دنیاگردان خارجی را با جاذبه های این حوزه آشنا کند.
او با انتقاد از عملکرد صدا وسیما در مورد توسعه صنعت دنیاگردی اضافه کرد:
صدا و سیما می تواند با ایجاد شبکه های تخصصی به منظور فراوری برنامه های مناسب نظیر مستند در مورد معرفی مکان هایی که جاذبه های طبیعی و دنیاگردی مناسبی دارند و شناخته شده نیستند و پخش این برنامه ها به عنوان ابزاری مناسب درخصوص رونق دنیاگردی، اقدام کند؛ در حالی که صدا وسیما اقدامات کافی در این زمینه انجام نداده است.
سلحشوری با بیان این که توسعه دنیاگردی نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب است، توضیح داد:
سفر مردم به شهرهای شناخته شده نظیر مشهد، اصفهان، تبریز و شهرهای شمالی ایران به دو علت صورت می گیرد؛ یا وجود شرایط و امکانات مناسب و کافی این شهرها یا به علت شناخته شده بودن آن ها.
درحالی که سفر به نقاطی که از نظر دور مانده اند، به علت نبود این امکانات به ندرت انجام می گردد. در نتیجه این شهرها نیازمند ارتقاء زیر ساخت های لازم هستند.
او با اشاره به صنعت توریسم در سطح دنیا اضافه کرد:
در کشورهای دیگر با پر و بال دادن به آثار بسیار ساده خود، سعی در جذب دنیاگرد و ایجاد اوقات فراغت برای مردم و هم چنین درآمدزایی می نمایند. در حالی که در ایران از فرصت های ارزشمند دنیاگردی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استفاده نمی گردد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مزایای رونق دنیاگردی بیان نمود:
به ازای هر دنیاگرد 10 فرصت شغلی مرتبط ایجاد می گردد و این موضوع برای کشور ما که دچار بحران بیکاری است؛ راهکار مناسبی برای این مشکل به شمار می رود.
هم چنین با رونق دنیاگردی می توان هویت ملی کشور را به دنیاگردان داخلی و خارجی نشان داد.
منبع: کجارو / میراث آریا