تصمیم مجلس برای قیمت خودرو

به گزارش سفر به مالزی، خبرنگاران: مدیران خودروساز علاوه بر اینکه منتظر هستند تا تکلیف افزایش قیمتی که شیوا از آن سخن گفت تعیین گردد و به همین دلیل عرضه خود را تا دریافت مجوز افزایش قیمت مدیریت می نمایند از دیگر سو نیم نگاهی نیز به طرح ساماندهی صنعت خودرو دارند که هفته گذشته در کمیسیون صنایع نهایی شده و قرار است بعد از تعطیلات دو هفته ای مجلس برای رای گیری به صحن علنی برود.

تصمیم مجلس برای قیمت خودرو

به گزارش خبرنگاران مهمترین بند طرح ساماندهی خودرو به نحوه عرضه خودرو مربوط می گردد.

اعضای کمیسیون صنایع جهت بورس کالا را برای عرضه محصولات خودروسازان در نظر گرفته اند.

آن طور که اعضای کمیسیون صنایع پیش بینی نموده اند قیمت پایه محصولات توسط شورای رقابت مشخص و در اختیار بورس کالا قرار خواهد گرفت.

البته به نظر می رسد چنانچه این طرح در صحن مجلس رای بیاورد و از پیچ شورای نگهبان نیز به سلامت بگذرد می تواند روی نحوی عرضه خودروسازان تاثیر بگذارد.

در این ارتباط روح الله ایزد خواه عضو کمیسیون صنایع و از طراحان طرح سامندهی صنعت خودرو به خبرگزاری میزان گفت در طرح ساماندهی صنعت خودرو شرکت های خودروساز مکلف هستند محصولات پرتیراژ خود را از جهت بورس کالا عرضه نمایند که قیمت گذاری آنها بر عهده شورای رقابت است.

اظهارات ایزد خواه به آن معناست که بار دیگر محصولات خودروسازان به دو دسته محصولات پرتیراژ و کم تیراژ تقسیم می شوند.

جهت عرضه محصولات پرتیراژ که بر اساس طرح ساماندهی خودرو بورس کالا مشخص شده است.

اما خودروسازان برای محصولات کم تیراژ چه جهتی را پیش رو دارند؟

این احتمال وجود دارد که خودروسازان بتوانند علاوه بر اینکه به طور مستقیم این بخش از محصولات را به بازار عرضه نمایند مشخص قیمت آنها را نیز خود بر عهده گیرند.

با توجه به این پیش بینی به نظر می رسد خودروسازان چندان بی میل نباشند تا طرح ساماندهی صنعت خودرو در صحن علنی به تصویب برسد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1131

به "تصمیم مجلس برای قیمت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم مجلس برای قیمت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید