بررسی راهکارهای ترویج گردشگری و صنایع دستی در خانوارهای روستایی خوزستان

به گزارش سفر به مالزی، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور اعضای تشکل های مردم نهاد، از بررسی راه کارها و ظرفیت های موجود در جامعه زنان روستایی در حوزه های گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

بررسی راهکارهای ترویج گردشگری و صنایع دستی در خانوارهای روستایی خوزستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، پیمان نبهانی امروز چهارشنبه 22 آبان 98 در این باره اضافه کرد: جلسه ای با حضور تعدادی از مدیران و اعضای تشکل های مردم نهاد حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع توانمندسازی بانوان و بچه ها در گردشگری و صنایع دستی برگزار گشت که در این جلسه استفاده از ظرفیت های قانونی سمن ها و توانایی آن ها در ایجاد قدرت اجرایی به منظور ترویج گردشگری و صنایع دستی در لایه های خانوارهای روستایی عنوان و راه کارهای کلی رسیدن به این موضوع تشریح شد.

او با بیان این که افراد حاضر در این نشست نظرات خود در این باره را بیان کردند اضافه کرد: با هدف ایجاد زیرساخت های فکری، فرهنگی و اجتماعی برای تحقق اهداف برنامه های بالادستی از جمله برنامه ششم و افق چشم انداز توسعه کشور در سال 1404، مقرر شد که موضوعات مورد نیاز برای تحقق اهداف پیش گفته، در چهار کمیته بررسی و راهکارهای لازم و ظرفیت های قانونی موجود استخراج شوند و به منظور عملیاتی کردن آن ها در جلسه بعدی مورد بحث قرار گیرند.

نبهانی اضافه کرد: کمیته های موردنظر در قالب موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زیربنایی و ظرفیت های جامعه محلی بررسی های لازم را انجام خواهند داد.

او ضمن تشکر از نفراتی که به نمایندگی از تشکل های حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه حضور یافتند، هدف از این نشست را بررسی راهکارها و ظرفیت های موجود در جامعه زنان روستائی و بالفعل کردن این ظرفیت ها و در نهایت توانمندسازی این جامعه آماری عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان یادآور شد: با توجه به این که صنایع دستی آمیزه ای از هنر و صنعت است، این صنایع غالباً در جامعه روستائی که عمده اشتغال آن ها کشاورزی و دامداری است، با استفاده از دورریز محصولات کشاورزی و قسمت مصرف نشده محصولات دامداری ساخته می شوند و در زندگی سنتی روستاییان مورد استفاده قرار می گیرند که این موضوع با استفاده از کمترین امکانات و ساده ترین تجهیزات بدون نیاز به فناوری های وارداتی نظر به تحریم های ظالمانه فعلی اشتغال خوبی را به وجود آورده است که هم به درآمد خانوار کمک می کند و هم با بازاریابی مناسب می توان با صادرات به خارج از کشور ارزآوری مناسبی به وجود آورد.

او تأکید کرد: آموزش و فرهنگ سازی در جوامع محلی که هدف موضوع هستند، در تغییر نگرش آن جامعه نسبت به صنایع دستی نقش خوبی ایفا می کند و از طرفی می توان با ایجاد بازارچه هایی به منظور فروش صنایع دستی و جذب گردشگر به رونق گردشگری در روستاها کمک کرد.

نبهانی اضافه کرد: در این راستا بانوان نقش پررنگی دارند که لازم است با سامان دهی هدفمند آن ها به توسعه متوازن آن مناطق کمک کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 37

به "بررسی راهکارهای ترویج گردشگری و صنایع دستی در خانوارهای روستایی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی راهکارهای ترویج گردشگری و صنایع دستی در خانوارهای روستایی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید