علم و فرهنگ دو بال توسعه پایدار

به گزارش سفر به مالزی، خبرنگاران/قزوین استاندار قزوین گفت: علم و فرهنگ دو بال توسعه پایدار هستند و اگر هر یک از آن ها آسیب ببیند شاهد توسعه نامتوازن خواهیم بود چراکه این دو مکمل هم هستند.

علم و فرهنگ دو بال توسعه پایدار

راهنمایی الله جمالی پور استاندار قزوین در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قزوین که شب گذشته 14 آبان در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: چالش کشور ما در این است که آموزش به صورت یکپارچه نیست و سیستم آموزشی مدرسه و دانشگاه باید یکسان باشد ولی در حال حاضر آموزش وپرورش، آموزش عالی و آموزش پزشکی تحت سه وزارت خانه قرار دارند و این در حالی است که آموزش در جهان یک متولی دارد.

وی اشاره نمود: سند آمایش علم و فناوری استان قزوین باید به توسعه صنعت، درمان، گردشگری و کشاورزی استان منجر گردد؛ پیوستگی هایی که در سند شکل می گیرد باید مبتنی بر ظرفیت های واقعی استان باشد و در این سند باید به جای باز کردن گره ها به دنبال راهبردهای مفید برای آینده باشیم.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه توسعه بدون برنامه محقق نخواهد شد، تشریح کرد: فرهنگ و علم دو بال توسعه هستند و اگر هر یک از این دو آسیب ببینند شاهد توسعه نامتوازن خواهیم بود.

وی مطرح نمود: توسعه پایدار منجر به ایجاد رفاه برای عموم جامعه خواهد شد و عدالت اجتماعی را در پی دارد.

جمالی پور بیان نمود: در عرصه های بسیاری توفیق کسب نموده ایم که علم از جمله آن ها است ولی در فرهنگ ارتقاء پیدا ننموده ایم و به اجماع نرسیدن نظرات و نگاه فردی و جزیره ای یکی از نشانه های عدم اتقاء فرهنگ است.

وی در مورد سند آمایش علم و فناوری استان قزوین مطرح نمود: ساعت ها کار مطالعاتی و علمی برای این سند اجرا شده که این امر جای خرسندی دارد و باید متولیان را تشویق و ضعف ها را در کوتاه مدت رفع کنیم.

استاندار قزوین در مورد نقد کردن گفت: اگر نقد منصفانه باشد می تواند حرکت را بهبود ببخشد ولی متأسفانه رویکرد کنونی جامعه نقد نیست بلکه تیشه زدن است که این امر می تواند خسارت های جدی به جامعه وارد کند.

در این جلسه مقرر شد؛ نهادهایی که درخصوص سند آمایش نظری دارند طی یک هفته نظرات خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه نمایند تا پیوست سند قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 13

به "علم و فرهنگ دو بال توسعه پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علم و فرهنگ دو بال توسعه پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید