تور ارزان روسیه: اوباما، چین و روسیه را به باد انتقاد گرفت

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، دو کشور چین و روسیه را بدلیل عدم حضور در اجلاس آنالیز تغییرات اقلیمی در شهر گلاسکو به باد انتقاد گرفت.

تور ارزان روسیه: اوباما، چین و روسیه را به باد انتقاد گرفت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اوباما در این ارتباط گفت: ناامید نماینده است که شاهد هستیم سران دو کشور بزرگ تولیدنماینده گازهای گلخانه ای دنیا، چین و روسیه، حتی از شرکت در اجلاس گلاسکو خودداری می نمایند.

اوباما که در اجلاس گلاسکو سخنرانی می کرد، بعلاوه قانونگذاران حزب جمهور خواه را نیز هدف حملات لفظی خود قرار داد و گفت: فرقی نمی نماید جمهوریخواه باشید یا دموکرات. ممکن است خانه شما در فلوریدا از طغیان آب دریاها پر شده باشد، محصولات شما در داکوتا از بین برود یا خانه کالیفرنیا شما بسوزد. طبیعت، فیزیک وعلم به وابستگی های حزبی اهمیتی نمی دهند.

بعد از اجلاس پاریس در سال 2015 و تعهدات بعضی از کشورهای حاضر در این پیمان نامه به منظور کاهش سطح انتشار گازهای گلخانه ای، عدم موافقت ترامپ و دولت آمریکا به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدنمایندگان این گازها، عملاً این پیمان نامه باخت و آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد پس از گذشت 6 سال، در نخستین روز از اجلاس گلاسکو با بیان اینکه دنیا در راستا فاجعه اقلیمی حرکت می نماید هشدار داد که شکست اجلاس پیش رو گزینه نیست بلکه حکم مرگ بشر است.

نماینده چین در این کنفرانس درخواست محدودسازی میانگین افزایش دمای کره زمین به 1.5 درجه سانتی گراد را رد نموده و گفته است طبق توافق 2015 پاریس، تنها افزایش دو درجه ای دما باید مد نظر قرار گیرد. و مخالفت خود را به کاهش 2 درجه ای نشان داد .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1394

به "تور ارزان روسیه: اوباما، چین و روسیه را به باد انتقاد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: اوباما، چین و روسیه را به باد انتقاد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید