انتقاد تند ایران از اقدام اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش سفر به مالزی، سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد، جهت تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

انتقاد تند ایران از اقدام اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ، در پی خبر منتشره از سوی دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر درخواست تمدید تسلیحاتی ایران و سایر اتهامات باطله از سوی دبیرکل جدید الورود این شورا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از رویکرد غیرسازنده بعضی اعضای این شورا در قبال جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد : متاسفانه به نظر می رسد شورای موسوم به همکاری خلیج فارس به سخنگوی بعضی کوته فکران داخل شورا و خارج منطقه مبدل شده و دبیرخانه شورا نیز با تاثیر از سیاست ها و رفتارهای اشتباه و مخرب بعضی اعضای آن، بلندگوی ایران ستیزان شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: شورای همکاری خلیج فارس که در اوج ناکارآمدی خود است و اختلافات درونی و سیاست های غیر واقع بینانه باعث عقیم بودن این شورا شده، با این اقدام خود باعث نادیده دریافت حقایق منطقه و چشم فروبستن به روی واقعیات و اولویت ها در این شرایط حساس شده است.

موسوی اضافه کرد: بیانیه غیرمسئولانه دبیرکل در حالی به صورت یکجانبه و دیکته شده صادر می گردد که بعضی از اعضای شورا حتی در زمان مسائل مالی، دست از خرید و انباشت سلاح بر نداشته و از بزرگترین خریداران تسلیحات در منطقه و دنیا بوده و بدون شک منافع آمریکا نیز به فروش بیشتر تسلیحات به این کشورها با چنین رویکرد و ادعاهای واهی گره خورده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در سرانجام اظهار کرد : شرایط کشتار مردم و بچه ها بی دفاع در یمن از مصادیق عینی سیاست های غلط بعضی اعضای این شوراست که هر روز با انواع سلاح های غربی و توسط سردمداران همین شورا در مقابل چشم دنیایان قربانی می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 662

به "انتقاد تند ایران از اقدام اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند ایران از اقدام اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید