انتخابات پارلمانی سوریه فروردین ماه برگزار می شود

به گزارش سفر به مالزی، رئیس جمهور سوریه امروز با صدور بخشنامه ای تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را فروردین (آوریل) آینده گفت.

انتخابات پارلمانی سوریه فروردین ماه برگزار می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز با صدور بخشنامه ای، سیزدهم آوریل (25 فروردین 1399) را موعد برگزاری انتخابات مجلس الشعب (مجلس) گفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این بخشنامه، تعداد اعضای مجلس و تعداد کرسی های تخصیص یافته مجلس به بخش کارگری و کشاورزی و سایر اقشار جامعه سوریه در هر حوزه انتخابی، تعیین شده است.

از مجموع 250 کرسی مجلس، استان های حلب، دمشق و حمص، سه استان بزرگ سوریه با 52، 48 و 23 کرسی، بیشترین کرسی را در مجلس دارند. حلب پایتخت اقتصادی و دمشق پایتخت سیاسی سوریه قلمداد می شوند.

تعداد کرسی های هر استان و کرسی های تخصیص داده شده

طبق قانون اساسی اصلاح شده سوریه در سال 2012 انتخابات مجلس در سوریه هر چهار سال یک بار برگزار می شود و آخرین انتخابات نیز سال 2016 برگزار شده است.

نمایندگان حاضر در مجلس کنونی، برای اولین بار رئیس مجلس را از زنان انتخاب کردند و هدیه خلف عباس، اولین رئیس مجلس زن در سوریه است. هدیه عباس تا جولای 2017 رئیس مجلس بود و از این تاریخ، جای خود را به حمودة صباغ نماینده استان حسکه داد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 335

به "انتخابات پارلمانی سوریه فروردین ماه برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پارلمانی سوریه فروردین ماه برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید