امکانات دانشگاه ها در مورد نحوه برگزاری امتحانات برابر نیست ، زمان اجرای امریه دکتری

به گزارش سفر به مالزی، وزیر علوم درباره واگذاری نحوه برگزاری امتحانات به دانشگاه ها، گفت: امکانات دانشگاه ها با همدیگر یکسان نیست و نمی توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه ها بپیچیم. هر دانشگاهی با توجه به ظرفیت و شرایط خویش، مختار است که تصمیم بگیرد.

امکانات دانشگاه ها در مورد نحوه برگزاری امتحانات برابر نیست ، زمان اجرای امریه دکتری

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش که در تالار فرهنگ برگزار گردید، در پاسخ به پرسش پیرامون زمان اجرای امریه پسادکتری، اظهار کرد: در حال برنامه ریزی و تدوین شیوه نامه مربوط هستیم و امیدواریم از سال 1401 اجرایی گردد.

وی درباره تمهیدات لازم برای انجام پژوهش های دانش آموزی در دانشگاه ها نیز اظهار کرد: کاری که می توانیم انجام دهیم، این است که حضور دانش آموزان را در امکاناتی که داریم مانند کارگاه ها، آزمایشگاه ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری فراهم کنیم و با روی باز آن ها را بپذیریم تا دانش آموزان بتوانند از امکاناتی که در اختیار ما واقع شده است نیز استفاده و تجربه کسب نمایند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاثیر شرایط کرونایی در تحقق چنین برنامه هایی گفت: بدیهی است که در شرایط کرونایی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. اکنون نیز این برنامه با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است.

زلفی گل در واکنش به گلایه بعضی دانشجویان مبنی بر سلیقه ای عمل کردن دانشگاه ها برای برگزاری امتحانات دانشجویان و عدم تصمیم متمرکز در این باره مطرح کرد: امکانات دانشگاه ها با یکدیگر یکسان نیست. برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا از سرگیری آموزش حضوری احتیاج است که دانشگاه ها خوابگاه به میزان کافی داشته باشند، در خوابگاه ها پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.

وی اضافه کرد: امکانات دانشگاه ها با همدیگر یکسان نیست و نمی توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه ها بپیچیم. هر دانشگاهی با توجه به ظرفیت خودش و شرایط خویش، مختار است که تصمیم بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1445

به "امکانات دانشگاه ها در مورد نحوه برگزاری امتحانات برابر نیست ، زمان اجرای امریه دکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات دانشگاه ها در مورد نحوه برگزاری امتحانات برابر نیست ، زمان اجرای امریه دکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید