اعتراضات در میانمار رنگ خشونت گرفت

به گزارش سفر به مالزی، اعتراضات در میانمار با حضور نیروهای نظامی به خشونت کشیده شده است و هر روز اخباری مبنی بر کشته شدن معترضان مخابره می گردد.

اعتراضات در میانمار رنگ خشونت گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ده ها هزار نفر از مردم میانمار امروز (یکشنبه) در بسیاری از شهرهای این کشور در اعتراض به کودتای ارتش این کشور تظاهرات کردند و با تیراندازی ارتش و کشته شدن دو معترض منجر به رقم زدن مرگبارترین قسمت این داستان شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اوایل امروز پلیس یک بازیگر مشهور این کشور را که از مخالفان کودتا حمایت می کرد بازداشت کرد. تا به امروز ارتش نتوانسته از خشم معترضانی بکاهد که خواهان آزادی آنگ سان سوچی هستند و وعده های نظامیان مبنی بر برگزاری انتخابات و حتی تهدید به بازداشت معترضان نیز نتوانسته از میزان خشم آنها بکاهد.

در شهر یانگون هزاران نفر از مردم در دو منطقه شعارهایی علیه ارتش سر دادند درحالیکه در شهر ماندالای تظاهراتی مسالمات شکل گرفت. این درحالی است که روز گذشته در ماندالای درگیری پلیس و معترضان منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان شد.

در شهرهای دیگر میانمار مانند میتکینا در شمال و مونیوا و باگان در جنوب نیز مردم همچنان به اعتراضات ادامه می دهند. یکی از معترضان در ماندالای با اعتراض به رفتار ارتش گفت: آنها با هدف دریافت ناحیه سر و صورت معترضان به آنها شلیک می نمایند.

زا مین تون، سخنگوی ارتش در کنفرانس خبری هفته گذشته خود اقدامات نظامیان را در چارچوب قانون اساسی خواند و معترضان را به تحریک خشونت متهم کرد.

درحالیکه که ارتش و معترضان یکدیگر را به خشونت متهم می نمایند آنالیز گذشته تاریخی این کشور و رفتار نظامیان و مردم با مسلمانان اقلیت روهینگیا نشان می دهد که بروز خشونت از سوی نظامیان و حتی تحریک نظامیان از سوی مردم موضوع چندان جدیدی نیست. البته حزب ملی دموکراسی متعلق به آنگ سان سوچی خشونتهای اجرا شده را محکوم و آن را جنایت علیه بشریت خواند.

شنبه صدها نیروی پلیس با حضور در اسکله یاداناربون در شهر ماندالای سعی در متفرق کردن معترضانی داشتند که با حضور خود خواهان آزادی آنگ سان سوچی را داشتند. درپی تیراندازی پلیس 6 نفر زخمی شدند. روز آدینه نیز یک معترض درپی اصابت گلوله پلاستیکی به ناحیه سر در اعتراضات 9 دسامبر، جان خود را از دست داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1010

به "اعتراضات در میانمار رنگ خشونت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات در میانمار رنگ خشونت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید