ارتش اوکراین و ناتو رزمایش مشترکی را برگزار می نمایند

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح ارتش اوکراین امروز شنبه با صدور بیانیه ای اظهار داشت که طی چند ماه آینده رزمایش مشترکی را با نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برگزار می نماید.

ارتش اوکراین و ناتو رزمایش مشترکی را برگزار می نمایند

به گزارش رویترز، انتظار می رود این اقدام تنش ها با روسیه را که منتقد حضور نیروهای ناتو در شرق اروپاست، افزایش دهد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی ارتش اوکراین، رزمایش مذکور شامل بیش از هزار پرنسل نظامی از دست کم 5 کشور عضو ناتو خواهد بود.

این در حالیست که روسیه پیشتر درباره هرگونه اعزام نیرو به اوکراین هشدار داد و اعلام نموده بود که تنها نتیجه چنین اقدامی تشدید تنش ها خواهد بود.

منطقه دونباس اوکراین درگیر تنش های جدایی طلبانه است و روسیه پیشتر گفته بود هرگونه تشدید تنش در این بخش به نابودی اوکراین منجر خواهد شد.

به گفته مسکو، تشدید حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین جنبه دفاعی دارد و تهدیدی علیه احدی نیست.

به همین دلیل، دیروز آدینه دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین، نیروهای اوکراین را به انجام اقدامات تحریک آمیز در شرق این کشور متهم کرد.

این در حالی است که اوکراین طی هفته گذشته مسکو را به صف آرایی در مرز مشترک متهم کرد و مدعی شد که جدایی طلبان هوادار روسیه به طور سیستماتیک آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم گفته بود: هرگونه کوشش جدید برای به راه انداختن جنگ در منطقه دونباس ممکن است به نابودی اوکراین ختم گردد. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می گوید روسیه از همکاری با شورای روسیه-ناتو امتناع می نماید. ما از همکاری امتناع نمی کنیم ولی آنجا نمی نشینیم که درباره اوکراین بشنویم. اوکراین به ناتو ربطی ندارد. با این حال، هنگامی که بحث شورای روسیه-ناتو پیش می آید، همیشه اصرار دارند اولین موضوع، اوکراین باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1115

به "ارتش اوکراین و ناتو رزمایش مشترکی را برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش اوکراین و ناتو رزمایش مشترکی را برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید