سفر موگرینی به مسکو با هدف آنالیز روابط اتحادیه اروپا و روسیه

به گزارش سفر به مالزی، در جریان سفر فدریکا موگرینی به مسکو، مسائل موجود در روابط دوجانبه روسیه و اتحادیه اروپا و وخامت اوضاع در سوریه مورد آنالیز طرفین قرار خواهد گرفت.

سفر موگرینی به مسکو با هدف آنالیز روابط اتحادیه اروپا و روسیه

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل، خاطرنشان کرد که سفر آینده فدریکا موگرینی نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی به مسکو که در روسیه مدتهاست در انتظار آن هستند، امکان بسیار خوبی برای آنالیز مفصل روابط دوجانبه و همچنین اوضاع پیرامون سوریه خواهد بود.

چیژوف در آستانه این سفر که قرار است در تاریخ 24 آوریل انجام گردد، شرح داد: روسیه و اتحادیه اروپا همیشه بزرگترین شرکای اقتصادی-بازرگانی یکدیگر بوده و هستند. البته مذاکرات سیاسی بین مسکو و بروکسل، با توجه به حوادثی که طی چند سال اخیر اتفاق افتاده که مهترین آنها بحران در شرق اوکراین و مناقشه نظامی در سوریه است، رو به تیرگی نهاده و سطح این گفتگوها بسیار پایین آمده است. البته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه ما و خانم فدریکا موگرینی در حاشیه نشستهای بین المللی زیادی با یکدیگر ملاقات و گفتگو داشته اند. ولی سفر 24 آوریل این مقام بلندپایه اروپایی به مسکو، که ما مدتهاست در انتظار آن هستیم، موقعیت بسیار مناسبی برای آنالیز مفصل مسائل و حل و فصل بعضی اختلاف نظرات در عرصه بین المللی خواهد بود.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که آنالیز طیف وسیعی از مسائل دوجانبه و همچنین گفتگو در خصوص مسائل مهم بین المللی که در میان آنها فرایند اوضاع در سوریه دارای بیشترین اهمیت است، در دستورکار مذاکرات خانم موگرینی در مسکو قرار گرفته است.

چیژوف در آخر ضمن تاکید بر اهمیت بازگشت روابط روسیه و اتحادیه اروپا به سطح عادی برای هر دو طرف، اضافه نمود: باید منتظر بود و دید این سفر چه علامتی برای آینده روابط دوجانبه خواهد داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 187

به "سفر موگرینی به مسکو با هدف آنالیز روابط اتحادیه اروپا و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر موگرینی به مسکو با هدف آنالیز روابط اتحادیه اروپا و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید