ابتکار جالب جوانان معترض لبنانی در آستانه سالروز میلاد حضرت مسیح (ع)

به گزارش سفر به مالزی، ایرنا نوشت: هزاران جوان معترض لبنانی یکشنبه شب و در آستانه 25 دسامبر سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) در میدان های شهدا، ریاض الصلح و النجمه در مرکز بیروت تجمع و اعلام کردند: فرهنگ ما فرهنگ زندگی است.

ابتکار جالب جوانان معترض لبنانی در آستانه سالروز میلاد حضرت مسیح (ع)

آنان در این گردهمایی مسالمت آمیز با تبریک روز میلاد و نیز شروع سال نو میلادی به همدیگر، تاکید کردند: جنبش اصلاحی لبنان جنبش خشم و غم است و این جنبش به پیروان همه ادیان و طوایف تعلق دارد.

صدها جوان از مناطق شمالی، شرقی و جنوبی لبنان یکشنبه شب خود را به گردهمایی مسالمت آمیز در مرکز بیروت رساندند.

جوانان درخت کریسمس متفاوت از سال های گذشته طراحی و برافراشتند و آن عبارت از خیمه ای بزرگ که آرزوهای پسران و دختران شهرهای مختلف برای سال جدید از جمله میلاد لبنان جدید، بر روی آن حک شده است.

این درخت خاص کریسمس را که شماری از هنرمندان و شهروندان با ذوق لبنانی طراحی نموده اند طی مراسم ویژه ای روشن شد و همزمان با آن، هنرمندان لبنانی مانند یوری مرقدی و بدیع ابوشقراء سرود ملی لبنان را به شکل زنده اجرا کردند و تجمع نمایندگان با آن ها هم صدا شدند.

جوانان حاضر خاطر نشان کردند که سال جاری همزمان با جشن تولد حضرت مسیح (ع) جشن تولد لبنان جدید را هم برگزار و درخت متفاوت کریسمس را روشن می نمایند.

به گفته آنان هزینه این درخت در همسنجی با درخت های کریسمس که شهرداری ها در مناطق لبنان برپا داشته اند بسیار پایین است و به یاری هنرمندان، نیکوکاران و شهروندان داخل و خارج این کشور ساخته شده است.

معترضان تاکید کردند که برپایی این نوع درخت کریسمس پیغام آشکاری است برای حاکمیت و شهرداری ها که لازم نیست از بودجه بیت المال، هزینه کلان صرف درخت کریسمس گردد.

برای نمونه آنان به ساخت و نمایش درخت کریسمس توسط شهرداری بیروت با هزینه 300 هزار دلار در سال 2016 میلادی، یک میلیون دلار در سال 2017 و 2 میلیون دلار در سال 2018 از بودجه عمومی اشاره کردند.

جوانان شعار بودجه عمومی صفر شده است و سیاست های بانکی و پولی، لبنان را گرفتار بحران نموده است سر داده و اعلام کردند که این جنبش ضد فساد، با تهدید و ترس عقب نمی نشیند.

در گردهمایی بیروت، جوانان بحث و جدل کلامی (شفاهی) هم داشتند و برخی از آنان خواهان بازگشت سعد حریری نخست وزیر پیشین و برخی مخالف این بازگشت بودند. برخی خواهان انصراف حسان دیاب نخست وزیر منتخب از تصمیمش برای تشکیل دولت بودند و برخی تاکید کردند که باید به او فرصت داد.

گردهمایی مسالمت آمیز بیروت را برخی احزاب و گروه های مردمی و فعالان مدنی مانند نهضت لبنان، بیروت شهر من، لبنان اعتراض می نماید، برای حقم ، حزب سبز و فراکسیون ملی برپا کردند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 123

به "ابتکار جالب جوانان معترض لبنانی در آستانه سالروز میلاد حضرت مسیح (ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار جالب جوانان معترض لبنانی در آستانه سالروز میلاد حضرت مسیح (ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید