ساختمان های نمادینی که در افق هنگ کنگ به چشم می خورند

به گزارش سفر به مالزی، از ساختمان های نمادینی که در افق هنگ کنگ دیده می شوند می توان به مرکز تجارت بین المللی، برج بانک چین، مرکز نمایشگاهی و قرارداد هنگ کنگ و جاردین هاوس اشاره نمود.

ساختمان های نمادینی که در افق هنگ کنگ به چشم می خورند

بعضی از فوق العاده ترین سازه های معماری را می توان در هنگ کنگ مشاهده کرد که خط افق نمادین این شهر را تشکیل داده و آن را به یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری دنیا تبدیل نموده است. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از این ساختمان های نمادین را به شما معرفی کنیم.

مرکز تجارت بین المللی

مرکز تجارت بین المللی (International Commerce Centre)، یک برج 484 متری با 118 طبقه است که در وست کولون قرار گرفته است. این مرکز در سال 2010 به عنوان چهارمین ساختمان بلند دنیا محسوب می شد، اما اکنون در رتبه دهم قرار گرفته است، هرچند که همچنان بلندترین سازه هنگ کنگ به شمار میرود. علاوه بر مرکز خرید المنتس، ریتز-کارلتن هنگ کنگ و سه رستوران ستاره دار میشلن، سکوی اسکای 100 نیز در مرکز تجارت بین المللی به چشم می خورد که چشم انداز ها فوق العاده ای از بندر را پیشکش مهمانان می نماید.

برج بانک چین

برج بانک چین (Bank of China) با 315 متر ارتفاع و 72 طبقه، در سال 1990 از شیشه و آلومینیوم ساخته شد. در زمان ساخت آن، اولین سازه با ارتفاع بیشتر از 304 متر بود که در خارج از ایالات متحده ساخته شد و تا سال 1992 نیز به عنوان بلندترین سازه هنگ کنگ محسوب می شد. طراحی نامتقارن این ساختمان شباهت زیادی به ریشه های یک بامبوی در حال رشد دارد و همین نقطه تمایز آن و نماد زندگی و رشد است. سکوی تماشای این ساختمان در طبقه 43 قرار گرفته است که استفاده از آن برای عموم مردم امکان پذیر است.

دو مرکز اقتصادی بین المللی

مرکز دارایی بین المللی (Two International Finance Centre) با ارتفاع 415 متر در سال 2003 تکمیل شد و آن را با نام IFC می شناسند. این سازه دومین ساختمان بلند هنگ کنگ و بلندترین ساختمان جزیره هنگ کنگ به شمار می رود. ساختار شیشه ای بالای آن، ظاهر آن را بلندتر نموده است. این ساختمان 88 طبقه دارای 22 طبقه تجاری است که این اعداد در فرهنگ مردم چین، خوش یمن هستند. تعدادی از معروف ترین موسسات اقتصادی هنگ کنگ نیز در این مرکز فعالیت دارند.

جاردین هاوس

جاردین هاوس (Jardine House)، یک ساختمان 52 طبقه است که بیش از 1700 پنجره مدور دارد. این ساختمان در سال 1972 تکمیل شد و با ارتفاع حدود 178 متر، بلندترین ساختمان آسیا محسوب می شد. زمین این ساختمان با قیمت 258 دلار هنگ کنگ از دولت خریده شد تا به این ترتیب هیچ ساختمان دیگری در جلوی آن ساخته نگردد و چشم انداز بندر ویکتوریا حفظ گردد.

مرکز نمایشگاهی و همایشی هنگ کنگ

مرکز نمایشگاهی و همایشی هنگ کنگ (Hong Kong Convention and Exhibition Centre)، سازه ای غول پیکر ساخته شده از شیشه و فلز است که در نواحی سواحلی وانچای قرار گرفته است. طراحی این سازه، یک مرغ دریایی در حال پرواز را به تصویر می کشد و سقف آلومینیومی آن نماد بال های باز شده این پرنده است. این مرکز بیش از 83 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و کاربردی داشته و میزبانی بعضی از بزرگ ترین قراردادها، جشن ها و کنسرت های شهر را برعهده دارد.

سنترال پلازا

سنترال پلازا هنگ کنگ (Central Plaza)، یک سازه بتنی است که در منطقه تجاری شمال وانچای قرار گرفته است. این سازه بلند، 78 طبقه دارد و نمای آن از 50 هزار متر مربع شیشه تشکیل شده است. این ساختمان که در فاصله سال های 1992 تا 1996، بلندترین ساختمان آسیا بود، در حال حاضر سومین سازه بلند شهر هنگ کنگ به شمار میرود. قطعات نئون روشن در نمای آن که هر 15 دقیقه تغییر رنگ داده و زمان را نشان می دهد، باعث تمایز این سازه شده است. علاوه براین، اسکای لابی در طبقه 46 این ساختمان برای استفاده عموم مردم باز است و نمایی 360 درجه از بندر را به رایگان پیشکش آنها می نماید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1502

به "ساختمان های نمادینی که در افق هنگ کنگ به چشم می خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های نمادینی که در افق هنگ کنگ به چشم می خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید