آموزش ساخت جزیره در آشپزخانه

به گزارش سفر به مالزی، جزیره نمونه ای از المان های مدرن می باشد امروزه در طراحی بیش تر آشپزخانه ها از جزیره استفاده می گردد. جزیره نمونه ای از المان های کاربردی شناخته می گردد. برای مثال می تواند فضای اضافه برای انجام کارهای روزانه را فراهم کند. هم چنین می توان از آن برای صرف غذا و هم نشینی با خانواده و دوستان نیز استفاده کرد. از آن جایی که عموما جزیره ها در مرکز آشپزخانه قرار می گیرند، می توان آن ها را به نقطه کانونی در آشپزخانه تبدیل کرد. از این رو توجه به طراحی آن نیز از نکات مهمی است ک باید در نظر داشته باشید. نمونه های پیش ساخته متنوعی از جزیره ها وجود دارد. اما آیا تا به حال به ساخت آن فکر نموده اید؟ آن چه که برای انجام این کار احتیاج است، آشنایی با چگونگی استفاده از ابزار می باشد. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن خواهیم پرداخت، آموزش ساخت جزیره می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش ساخت جزیره در آشپزخانه

استفاده از قفسه چوبی کتاب

برای ساخت جزیره احتیاج به استفاده از دو عدد قفسه کتاب چوبی دارید. توجه داشته باشید که طول این قفسه ها باید با طول کانتر برابر باشد. هم چنین این قفسه ها باید از عمق مناسبی نیز برخوردار باشند. این امکان برای شما وجود دارد که قبل از استفاده از آن ها، از رنگ دلخواه خود برای رنگ آمیزی آن ها استفاده نمایید.

در مرحله بعد احتیاج به اندازه گیری ابعاد دو قفسه در کنار یکدیگر می باشد. به یاد داشته باشید که در هنگام اندازه گیری، اندازه طول و عرض را کمی بیش تر از سطح در نظر بگیرید. در این صورت فضای کافی برای قرار دادن کانتر آشپزخانه بر روی آن نیز در اختیار خواهید داشت.

در قدم بعدی نوبت به خرید یا ساخت کانتر برای استفاده بر روی جزیره می رسد. زمانی که مرحله اندازه گیری به خاتمه رسید، با توجه به اندازه های به دست آمده نسبت به خرید یا ساخت کانتر اقدام نمایید. اگر در نظر دارید خودتان نسبت به ساخت کانتر اقدام کنید، بهترین متریالی که می توانید مورد استفاده قرار دهید، ام دی اف می باشد. گرانیت نیز می تواند از جمله متریال مناسب برای ساخت کانتر در نظر گرفته گردد. اما از آن جایی که از وزن زیادی برخوردار است، باید از مقاومت قفسه های کتاب برای تحمل وزن آن اطمینان حاصل نمایید. در صورت استفاده از ام دی اف می توانید آن را به رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی نموده و یا از کاشی های تزئینی برای طراحی سطح آن استفاده نمایید.

در مرحله بعد نوبت به نصب کانتر بر روی قفسه های کتاب می رسد. برای انجام این کار می توانید از براکت و پیچ استفاده نموده و آن را به لبه شلف و درجایی که چوب ضخامت کم تری دارد، نصب کنید. توجه داشته باشید که از پیچ های بلندی که به سطح می رسد استفاده نکنید. اگر تمایل به استفاده از گرانیت به عنوان کانتر دارید، توجه داشته باشید که پیچ به راحتی از آن عبور نمی کند.

بعد از نصب کانتر بر روی قفسه های کتاب، نوبت به اجرای ایده های تزئینی آن می رسد. برای مثال این امکان برای شما وجود دارد که از رنگ آمیزی برای طراحی آن استفاده نموده و یا از کاشی های تزئینی بر روی آن استفاده نمایید.

اگر به دنبال اجرای ایده های کاربردی در طراحی جزیره آشپزخانه هستید، پیشنهاد ما استفاده از فضای زیر آن برای ساخت کابینت می باشد. این کار می تواند فضای مناسب برای نگهداری از وسایل برای شما ایجاد نماید.

استفاده از میز برای ساخت جزیره

آن چه که در ابتدای کار باید انجام دهید، انتخاب یک میز مناسب برای انجام این کار می باشد. آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از بهترین میزی است که می توانید به این منظور مورد استفاده قراردهید. بعد از پیدا کردن میز مناسب از همان مراحلی که در بالا به آن ها اشاره شد، برای ساخت جزیره استفاده نمایید.

در مرحله بعد نوبت به طراحی آن می رسد. برای مثال می توانید از فضای زیر آن برای نصب کابینت یا شلف استفاده نمایید. در این صورت جزیره علاوه بر المانی تزئینی به المانی کاربردی نیز تبدیل می گردد. نکته ای که باید به یاد داشته باشید اطمینان از عمق مناسب آن برای قرار دادن وسایل می باشد.

اگر قصد دارید از کابینت های از پیش ساخته در زیر جزیره استفاده نمایید، از طریق پیچ مناسب آن را به بدنه میز متصل کنید. به یاد داشته باشید برای انجام این کار از پیچ مناسب استفاده نمایید.

در مرحله خاتمهی نیز نوبت به رنگ آمیزی یا انجام هر گونه ایده تزئینی بر روی آن می رسد.

استفاده از میز کشو دار

از جمله المان های دیگری که می توانید برای ساخت جزیره مورد استفاده قرار دهید، میزهای کشو دار می باشد.

از جمله ایده هایی که می توانید برای ساخت جزیره با استفاده از این المان به کار ببرید، استفاده از چرخ در زیر آن می باشد. این کار می تواند جزیره ای متحرک در اختیار شما قرار دهد.

اگر قسمت پشتی میزی که در نظر دارید از آن برای ساخت جزیره استفاده نمایید، دچار آسیب دیدگی شده است، می توانید آن را بریده و به جای آن از ام دی اف هم رنگ با میز استفاده نمایید. هم چنین می توانید با استفاده از تکنیک رنگ آمیزی نمایی زیبا به آن ببخشید.

استفاده از یک کانتر مناسب بر روی آن نکته دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. انتخاب کانتر بستگی به سلیقه و نوع کاربرد آن دارد. استفاده از یک کانتر چوبی می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 87

به "آموزش ساخت جزیره در آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت جزیره در آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید