شروع پروژه سامان دهی و مرمت مسجد تاریخی ملامهدی قزوین

به گزارش سفر به مالزی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین گفت: به منظور صیانت و نگهداری از مواریث ارزشمند تاریخی، پروژه ساماندهی و مرمت مسجد تاریخی ملامهدی شروع شد.

شروع پروژه سامان دهی و مرمت مسجد تاریخی ملامهدی قزوین

جهت دریافت خدمات بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: مسجد ملامهدی قزوین از جمله مساجد تاریخی دارای شبستان و متعلق به دوره قاجار است که عملیات ساماندهی و مرمت آن در قالب پروژه مشارکتی با همکاری هیئت امنای مسجد و نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل از اول اردیبهشت ماه شروع شد.

او با اشاره به فرایند مرمت این بنای تاریخی مذهبی اظهار کرد: در سنوات گذشته اقدام های مرمتی اعم از چفت وبست جداره ها و مرمت طاق شکسته ضلع جنوب غربی این مسجد به یاری خیرین و نظارت مرمتگران این اداره کل اجرا شده و در مرحله جدید مرمت این بنای تاریخی استحکام بخشی گنبدک ها و سبک سازی بام انجام خواهد شد.

مسجد تاریخی ملامهدی از مساجد دوران قاجار و دارای تزیینات رسمی بندی و آجرکاری است که در خیابان مولوی، انتهای کوچه یخچال در بخشی از بافت تاریخی قزوین واقع شده و در تاریخ دهم مهرماه سال 1380 با شماره ثبت 4204 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 406

به "شروع پروژه سامان دهی و مرمت مسجد تاریخی ملامهدی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پروژه سامان دهی و مرمت مسجد تاریخی ملامهدی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید