چغازنبیل و هفت تپه به احترام زمین یک دقیقه خاموش شدند

به گزارش سفر به مالزی، عاطفه رشنوئی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه، اظهار کرد: سال جاری در نوروز 1402 و در روز 25 مارس 2023 میلادی، چراغ های محوطه های جهانی چغازنبیل، هفت تپه و موزه هفت تپه به مناسب روز جهانی ساعت زمین خاموش شدند.

چغازنبیل و هفت تپه به احترام زمین یک دقیقه خاموش شدند

وی اضافه نمود: ساعت زمین یک رویداد دنیای است که از طرف صندوق دنیای طبیعت برنامه ریزی و پیشنهاد شده است. در این روز از مردم، صنایع، کسب و کارها و مراکز فرهنگی دعوت می گردد تا به مدت یک ساعت چراغ ها و وسائل الکترونیکی غیرضروری خود را خاموش نمایند تا به بقایای انرژی در کره زمین یاری نموده باشند. هدف از این اقدام، آگاهی سازی در خصوص تغییرات اقلیمی و ضرورت مصرف محتاطانه انرژی است.

به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، او در ادامه اضافه نمود: هر سال محوطه میراث دنیای چغازنبیل نیز با این رویداد همگام می گردد و چراغ های مجموعه به صورت نمادین به مدت یک دقیقه خاموش می شوند که سال جاری این رویداد همزمان در چغازنبیل، محوطه تاریخی هفت تپه و موزه هفت تپه نیز اجرا شد تا میراث فرهنگی خوزستان و ایران نیز سهم کوچکی در معرفی اهمیت مصرف بهینه انرژی بر هده داشته باشد.

این رویداد هر ساله در بیست و پنجم مارس برابر با نوروز در فروردین ماه در سراسر دنیا اجرا می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 فروردین 1402 بروزرسانی: 10 فروردین 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1731

به "چغازنبیل و هفت تپه به احترام زمین یک دقیقه خاموش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چغازنبیل و هفت تپه به احترام زمین یک دقیقه خاموش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید