IMF: اروپا در رکود شدید مالی فرو رفته است

به گزارش سفر به مالزی، صندوق بین المللی پول گفت: از آنجایی که آغاز ویروس کرونا همچنان سبب تعطیلی بخش های عظیم مالی می گردد، اروپا در رکود شدید مالی فرو رفته است.

IMF: اروپا در رکود شدید مالی فرو رفته است

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرنگاران، صندوق بین المللی پول IMF بیان کرد، از آنجایی که آغاز ویروس کرونا همچنان سبب تعطیلی بخش های عظیم مالی می گردد، اروپا در رکود شدید مالی فرو رفته است.

پل ام تامسن، مدیر بخش اروپا صندوق بین المللی پول در بیانیه ای بیان کرد: درحالی که ما نمی دانیم این بحران تا چه مدتی به طول خواهد انجامید، می دانیم که تاثیر مالی آن شدید خواهد بود.

در اقتصادهای عظیم اروپا، به عنوان بخشی از اقدامات محدودسازی شیوع این بیماری، خدمات غیر ضروری که یک سوم فراوریات این قاره به شمار می رود، توسط دولت ها تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: این بدان معناست که هر ماه این بخش ها تعطیل بمانند، به صورت کاهش 3 درصدی در فراوری ناخالص داخلی سالانه تبدیل خواهد شد... یک رکود شدید در اروپا در امسال میلادی یک پیغامد ناگزیر است.

ایتالیا با 98 هزار مورد تایید شده ابتلا و بیش از 10 هزار کشته در اروپا در راس واقع شده است و نزدکی دو سوم موارد ابتلا به این ویروس در دنیا را به خود اختصاص داده است. بیشتر کشورهای اروپایی حریم هوایی، مرزهای دریایی و زمینی خود را بسته اند.

صندوق بین المللی پول بیان کرد هرچند سیستم رفاه و مدل بازار اجتماعی قوی اروپا به طور کلی ارسال یاری به کسب و کارها و خانوارها را آسان خواهد نمود اما در خصوص پیچیدگی این کار تردیدی وجود ندارد؛ این سیستم ها برای پاسخگویی به تقاضاها این حجم (همه گیر) که اکنون سیاست گذاران اروپایی با آن روبرو هستند، ایجاد نشده است.

بانک مرکزی اروپا اوایل ماه جاری میلادی برنامه های محرک مالی به ارزش 750 میلیارد یورو (870 میلیارد دلار) از جمله خرید موقت دارایی ها، بیان کرد.

انتهای پیغام/ب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 401

به "IMF: اروپا در رکود شدید مالی فرو رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "IMF: اروپا در رکود شدید مالی فرو رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید