8 فیلم کمدی رمانتیک برتر دنیا که حتما باید ببینید!

به گزارش سفر به مالزی، همه ما فیلم های عاشقانه را دوست داریم. فیلم هایی که با پرداختن به جنبه های مختلف عشق می توانند قلب بدبین ترین آدم ها را نسبت به عشق گرم نمایند. حال تصور کنید این فیلم ها با چاشنی خنده همراه شوند. یک فیلم عاشقانه کمدی خوب با داستانی سرگرم نماینده قطعا مجذوب کننده است و می تواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند. در ادامه با معرفی برترین فیلم های کمدی عاشقانه دنیا با ما همراه باشید:

8 فیلم کمدی رمانتیک برتر دنیا که حتما باید ببینید!

1- آمیلی - Amelie

کارگردان: ژان پیر ژونه

بازیگران: اودره توتو، متیو کاسوویتس، ژاکوس نارسی، لورلا کراوتا

امتیاز آی ام دی بی: 8.3 از 10

ژانر: کمدی، عاشقانه

کشور و سال ساخت: فرانسه، آلمان - 2001

خلاصه داستان: آمیلی پولن یک دختر فرانسوی درون گرا است که تمایل چندانی به به برقراری رابطه با دیگران ندارد و خود را به تفریحات و لذت های کوچک سرگرم می نماید. یک شب که در حال تماشای تلویزیون بود، اتفاقی رخ می دهد که هدف زندگی او را تغییر می دهد. این فیلم با استقبال بسیار خوبی از منتقدان و تماشاگران در سراسر دنیا همراه بوده است و به عنوان یکی از پیروز ترین فیلم های تاریخ سینمای اروپا و یکی از تحسین شده ترین فیلم های غیر انگلیسی زبان شناخته می شود. فیلم آمیلی با بودجه ده میلیون دلار ساخته شد، اما به فروش رویایی 173.9 میلیون دلاری دست پیدا کرد که پیروزیت بسیار بزرگی محسوب می شود.

2- آنی هال - Annie Hall

کارگردان: وودی آلن

بازیگران: وودی آلن، دایان کیتن، تونی رابرتس، کارول کین و پل سایمون

امتیاز آی ام دی بی: 8 از 10

ژانر: کمدی، عاشقانه

کشور و سال ساخت: ایالات متحده -1977

خلاصه داستان: این فیلم درباره زندگی الوی سینگر (وودی آلن) یک بازیگر طنز و یک شومن است که سعی دارد بفهمد چرا رابطه اش با دختری به نام آنی هال (دایان کیتن) قطع شده است. این دو در ابتدا به هم علاقه زیادی داشتند، اما مسائل عصبی سینگر باعث می شود آنی از این رابطه خارج شود و به لس آنجلس برود. فیلم آنی هال در سال 1977 پیروز به دریافت چهار جایزه اسکار از جمله برترین فیلم شد. این فیلم بعلاوه در گیشه نیز پیروز بود و یکی از برترین آثار آلن به شمار می آید.

3- 500 روز سامر- Days of Summer 500

کارگردان: مارک وب

بازیگران: جوزف گوردون-لویت، زویی دشانل

امتیاز آی ام دی بی: 7.7 از 10

ژانر: کمدی، درام، رمانتیک

کشور و سال ساخت: امریکا -2009

خلاصه داستان: این فیلم خاطرات قهرمان فیلم درباره یک رابطه شکست خورده را روایت می نماید. تام هانسن، قهرمان داستان، خاطرات رابطه 500 روزه خود با سامر فین را به یاد می آورد. تام اولین بار سامر را در محل کارش می بیند و عاشق او می شود. اما متاسفانه سامر به عشق حقیقی اعتقادی ندارد و تام را تنها دوست خود می داند. این فیلم با بودجه 7.5 میلیون دلاری توانست به عایدی بیش از 60 میلیون دلار دست پیدا کند و بسیاری از منتقدان نیز آن را به عنوان یکی از برترین فیلم های سال 2009 انتخاب کردند. این فیلم جوایز بسیاری را دریافت کرد و توانست نامزد بسیاری از دیگر جوایز شود.

4- دفترچهٔ امیدبخش - Silver Linings Playbook

کارگردان: دیوید او. راسل

بازیگران: بردلی کوپر، جنیفر لارنس، رابرت دنیرو، جکی ویور

امتیاز آی ام دی بی: 7.7. از 10

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

کشور و سال ساخت: ایالات متحده آمریکا - 2012

خلاصه داستان: پاتریزیو سولیتانو پس از آنکه به وسیله مادرش از آسایشگاه روانی به خانه برمی شود، تصمیم می گیرد سبک زندگی خود را تغییر دهد و گذشته ها را فراموش کند و همسرش را دوباره بدست آورد. در این بین او با خواهر دوست همسرش روبرو می شود و در این بین رابطه ای بین این دو شکل می گیرد. این فیلم توانست به جایزه گلدن گلوب برترین بازیگر برای جنیفر لارنس، کاندیدای گلدن گلوب برای برترین فیلم کمدی، برنده برترین فیلم نامه و کاندیدای برترین بازیگر نقش اول مرد بردلی کوپر و کاندیدای برترین بازیگر نقش اول زن برای جنیفر لارنس دست پیدا کند.

5- در واقع عشق - Love Actually

کارگردان: ریچارد کرتیس

بازیگران: هیو گرانت، لیام نیسون، کالین فرث، لورا لینی

امتیاز آی ام دی بی: 7.6 از 10

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

کشور و سال ساخت: بریتانیا -2003

خلاصه داستان: داستان های این فیلم با موضوع تعطیلات کریسمس در شهر لندن روایت می شوند و به شخصیت هایی متفاوت و نحوه گره خوردن زندگی انسان های مختلف به عشق می پردازد. این فیلم حدود 5 برابر بودجه خود فروخت و همین موضوع برای آن یک پیروزیت مالی بزرگ به شمار میرود.

6- هر چی خواستی بگو - Say Anything

کارگردان: کامرون کرو

بازیگران: جان کیوسک، آیونی اسکای، جانی ماهونی، لیلی تیلور

امتیاز آی ام دی بی: 7.3 از 10

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

کشور و سال ساخت: امریکا، 1989

خلاصه داستان: این فیلم، یکی از نوستالژیک ترین کمدی رمانتیک های دهه 1980 امریکا است. هر چی خواستی بگو درباره زندگی مرد جوانی به نام لوید دابلر است که عاشق دختری می شود و باید در طول تابستان و پیش از رفتن دختر به کالج، دل او را به دست بیاورد.

7- فراموش کردن سارا مارشال - Forgetting Sarah Marshall

کارگردان: نیکلاس استلر

بازیگران: جیسون سیگل، کریستن بل، میلا کونیس، راسل برند

امتیاز آی ام دی بی: 7.1 از 10

ژانر: کمدی، درام، عاشقانه

کشور و سال ساخت: امریکا - 2008

خلاصه داستان: پیتر برتر پس از یک رابطه عاشقانه 5 ساله با ستاره برنامه های تلویزیونی به نام سارا مارشال با بی مهری از سوی او روبرو می شود و ناچار به جدایی می شوند. بعد از آن پیتر همراه با افراد زیادی دیدار می نماید، اما نمی تواند که از این غم بزرگ خود را نجات دهد. این فیلم سه برابر بودجه خود فروش داشت و توانست به یک اثر پیروز تبدیل شود.

8- شکسپیر عاشق - Shakespeare in Love

کارگردان: جان مدن

بازیگران: گوئینت پالترو، جوزف فینز، جفری راش، کالین فرث

امتیاز آی ام دی بی: 7.1 از 10

ژانر: کمدی، درام، رمانتیک

کشور و سال ساخت: امریکا - 1998

خلاصه داستان: در اواخر قرن 16 در لندن نمایشنامه نویس فقیر و جوانی به نام ویلیام شکسپیر مشغول کار بر روی آخرین نوشته اش رومئو و ژولیت می باشد. ویلیام در یک آزمایش برای انتخاب هنرپیشه نقش رومئو یک هنرپیشه تازه و با استعداد که پسر جوانی به نام توماس است، را انتخاب می نماید. ویلیام پس از چندی دختر جوان و زیبایی به نام ویولا را در همان خانه مجللی که توماس درآنجا زندگی می نماید دیدار می نماید و پس از مدتی به او علاقمند می شود. اما بزودی او متوجه می شود که توماس همان ویولا است که با تغییر قیافه وارد نمایش شده است. این فیلم برنده 7 جایزه و کاندیدای دریافت 6 جایزه دیگر در اسکار شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1785

به "8 فیلم کمدی رمانتیک برتر دنیا که حتما باید ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 فیلم کمدی رمانتیک برتر دنیا که حتما باید ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید