یکی از سه نسخه باقیمانده از اولین تمبر پستی دنیا در لندن به فروش گذاشته می گردد

به گزارش سفر به مالزی، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، یکی از سه نسخه باقیمانده از اولین تمبر پستی دنیا در لندن به فروش گذاشته می گردد.

یکی از سه نسخه باقیمانده از اولین تمبر پستی دنیا در لندن به فروش گذاشته می گردد

حراجی ساتبیز از مزایده نسخه ای از اولین تمبر پستی دنیا اطلاع داد. ارزش تقریبی این تمبر که به پنی سیاه معروف است، 8 میلیون و 500 هزار تا 8 میلیون و 250 هزار دلار برآورد شده است.

به گفته کارشناسان ساتبیز این تمبر که به سال 1840 تعلق دارد و تصویری از ملکه ویکتوریا روی آن حک شده، قدیمی ترین نمونه از اولین تمبر پستی دنیا است. تمبر مذکور به یک سند متعلق به 10 آوریل سال 1840 چسبانده شده که بخشی از آرشیو رابرت والاس، سیاستمدار اسکاتلندی و از اصلاح گران سرویس پستی بریتانیا است. تمبر پنی سیاه که به علت پس زمینه سیاه آن به این نام خوانده شد، 6 مه 1849 به سرویس پستی معرفی گردید. پیش از آن گیرنده نامه بود که هزینه پستی را پرداخت می کرد.

هنری هاوس (Henry House) مدیر حراجی گنجینه های ساتبیز در بیانیه ای در این باره گفت: (پنی سیاه) بدون شک مهمترین تکه موجود از تاریخ تمبرشناسی است. اگرچه در کلکسیون های خصوصی و عمومی در سراسر دنیا تمبرهای بسیار مهمی وجود دارد اما این تمبر است که سیستم پستی را آنگونه که امروز می شناسیم، شروع کرد.

تمبری که بزودی به حراج گذاشته می گردد یکی از سه تمبر پنی سیاهی است که تا به امروز باقیمانده اند؛ دو تمبر دیگر بخشی از کلکسیون موزه پستی بریتانیا هستند.

مالک کنونی این تمبر یک تاجر و تمبرشناس به نام آلن هولیوکه (Alan Holyoake) است که سند حامل این تمبر را 10 سال پیش خرید. وی یک پروژه تحقیقاتی سه ساله برای تایید اصل بودن این تمبر انجام داد و گواهی اصالت آن را از انجمن سلطنتی تمبرشناسی و انجمن تمبرشناسی انگلیس گرفت. اولین پنی سیاه روز 7 دسامبر (16 آذر 1400) در حراجی گنجینه های ساتبیز در لندن به فروش گذاشته می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1411

به "یکی از سه نسخه باقیمانده از اولین تمبر پستی دنیا در لندن به فروش گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از سه نسخه باقیمانده از اولین تمبر پستی دنیا در لندن به فروش گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید