خیره کننده ترین قلعه ها در انگلستان

به گزارش سفر به مالزی، قلعه های موجود در انگلستان، از دژهای نظامی حکومت نورمن (Norman) گرفته تا کاخ های پادشاهی مجلل، دارای معروفیت دنیای هستند. تاریخ خونین و پرفرازونشیب این کشور، اغلب توأم با جنگ و محاصره است و برای همین بیشتر قلعه ها پس از احداث، دچار تخریب و تصرف گشته و بارها و بارها بازسازی شده اند. با این حال هنوز صدها قلعه در سراسر انگلستان وجود دارند که سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود جذب می نمایند. در ادامه نگاهی به قدیمی ترین، زیباترین و مهم ترین، تماشایی ترین قلعه ها در انگلستان می اندازیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

خیره کننده ترین قلعه ها در انگلستان

برج لندن

قلعه مشهور لندن در اواخر دوره نورمن (سال 345 ه.ش.) تأسیس و به یکی از مهم ترین قلعه ها در تاریخ انگلستان تبدیل شد؛ تا جایی که برای کنترل کل کشور لازم بود ابتدا شرایط داخلی قلعه را سامان بخشند. برج لندن در ابتدا اقامتگاه رسمی خاندان سلطنتی به تعداد می رفت اما طی سال های 1100 تا 1952 (479 تا 1329 ه.ش.) به زندان شهر مبدل شد. دوقلوهای گانگستر و بدنام کری (Kray) هم در این قلعه حبس شدند و آخرین اعدامی که در آن صورت پذیرفت مربوط به یک جاسوس آلمانی در سال 1320 بود. بخش هایی از قلعه بعدها به وسیله جانشین حاکمان مختلف یا بازسازی شد و یا توسعه و بهبود یافت. این مکان امروزه محل نگهداری جواهرات خاندان سلطنتی و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری لندن است.

قلعه واریک، واریکشِر

قلعه واریک (Warwick) یکی دیگر از بناهای ساخته شده در زمان ویلیام فاتح است که در ابتدا سازه ای چوبی بود اما 200 سال بعد اطراف آن را سنگ کشیدند. این قلعه اخیراً یکی از شعب موزه مادام توسو (Madame Tussauds) بوده و جزو محبوب ترین عمارتها و مقاصد گردشگری انگلستان به تعداد می آید. واریک در مجاورت رودخانه آون (Avon) واقع شده است و بنایی باشکوه و باقیمانده از قرون وسطی است که افراد می توانند هنگام شب هم از آن بازدید کنند.

قلعه بامبره، نورث آمبرلند

قلعه بامبره (Bamburgh) روی صخره ای آتش فشانی در ساحل نورث آمبرلند (Northamberland) قرار گرفته و یکی از برترین چشم انداز های دراماتیک را به وجود آورده است. نورث آمبرلند از نظر باستان شناسی اهمیت ویژه ای دارد؛ چراکه علاوه بر بامبره سازه های دیگری هم از بومیان منطقه در آن باقیمانده است. این قلعه به سبب نزدیکی به مرزهای اسکاتلند، بارها مورد یورش اسکاتلندی ها واقع شده اما ظاهر باشکوه و مجلل خود را همچنان حفظ نموده است.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد انگلستان به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1271

به "خیره کننده ترین قلعه ها در انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیره کننده ترین قلعه ها در انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید