یاری بلاعوض به صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی

به گزارش سفر به مالزی، کاظمی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: با استناد به مکاتبه معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی مبنی بر اعلام لیست صنعتگرانی که توان اقتصادی آن ها در سطح پایینی قرار گرفته است، لیست مورد نظر تهیه و به وزارتخانه ارسال شد.

یاری بلاعوض به صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی

وی از اختصاص 310 میلیون ریال، در قالب یاری های بلاعوض روستایی و شهری اطلاع داد و اظهار کرد: پیگیری کامل این موضوع به وسیله معاونت صنایع دستی صورت گرفت تا جایی که منجر به تایید نهایی و ارسال لیست مذکور شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، معاون صنایع دستی استان مرکزی در ادامه گفت: صنعتگران آسیب دیده در رشته های آثار چوبی، سفال، تذهیب، نگارگری و فلز از این یاری های بلاعوض برخوردار شدند.

وی با بیان این که تعداد 31 صنعتگر از این یاری ها برخوردار شدند، اضافه کرد: به هر هنرمند 10 میلیون ریال، به عنوان یاری بلاعوض، ناشی از خسارت های این بیماری اعطا شده است.

کاظمی گفت: در صورت ادامه دار بودن این یاری ها لیست نفرات جدید که در این روزها دچار ضرر و زیان شده اند تهیه و به وزارت میراث فرهنگی ارسال خواهد شد.

معاون صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: اجرا این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان بی بضاعت استان در امسال ادامه خواهیم داد.

کاظمی گفت: تعداد زیادی از کارگاه های صنایع دستی استان از یکی دو ماه قبل از سرانجام سال گذشته، مواد اولیه بسیاری خریداری کردند تا برای نمایشگاه های نوروزی فراوری داشته باشند و آن را عرضه نمایند که با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولات شان در کارگاه ها مانده است.

وی اضافه کرد: در حال برآورد میزان خسارت وارده شده به این کارگاه ها هستیم تا با ارسال آن به وزارتخانه اعتباری برای اعطا تسهیلات ارزان قیمت به این کارگاه ها بگیریم.

ایسنا

منبع: گردشبان
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 421

به "یاری بلاعوض به صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری بلاعوض به صنعتگران خسارت دیده از کرونا در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید