کشف بقایای قصر یک شوالیه در زیر یک تپه!

به گزارش سفر به مالزی، باستان شناسان به تازگی بقایایی از قصر 600 سالۀ یک شوالیه را در جریان کاوش هایشان در روستای ویدوف (Widow) لهستان کشف کرده اند. از یافته های جالب در بقایای این عمارت که نسبت آن را با یک شوالیه نشان می دهد، کاشی های نقش برجسته ای است که صحنۀ مبارزۀ سنت جورج و اژد ها را به تصویر کشیده اند.

کشف بقایای قصر یک شوالیه در زیر یک تپه!

به گزارش فرادید؛ رادوسلاف زدانیویچ باستان شناس لهستانی می گوید: تا کنون ما اطلاعات اندکی دربارۀ تاریخ این منطقه داشتیم، اما حالا به لطف کاوش اخیر که تنها یک ماه است آغاز شده، اوضاع کاملا تغییر کرده است. در حال حاضر از این قصر چیزی به جز یک پشتۀ نسبتا وسیع درجنوب غربی روستا چیز مشهودی باقی نمانده است.

این منطقه مدت هاست به خاطر تپه های کوتاه و خوش منظره اش مورد توجه علاقمندان به پیاده روی در طبیعت بوده است. حالا معلوم شده که یکی از این تپه ها در قرون وسطی به عنوان محلی برای ساختن یک عمارت باشکوه انتخاب شده بوده.

(سکۀ نقره مربوط به قرن پانزدهم)

باستان شناسان ابتدا برای بررسی این تپه حفره هایی را در نقاط مختلف آن ایجاد کردند تا لایه های مختلف تاریخی را در آن شناسایی کنند. بعد از این حدس ها برخی نقاط برای انجام کاوش های گسترده تر انتخاب شدند.

از یافته های جالبی که جزء بقایای قصر به شمار میرود آثاری از یک برج چوبی بود؛ ظرف های سفالی نیز از دیگر یافته ها در این مکان بودند. معلوم نیست که این قصر در اثر حمله ویران شده یا آتش سوزی باعث ویرانی آن شده است.

کاشی های تزئین شده به سبک گوتیک مورد دیگری بود که توجه باستان شناسان را به خود جلب کرد. تصاویر روی این کاشی ها مطابق با فرهنگ درباری در اواخر قرون وسطی هستند و برای مثال صحنه هایی از شکار، پایکوبی و مبارزۀ سنت جورج و اژد ها را نشان می دهند.

(قبضۀ شمشیر)

یک قلاب کمربند برنزی و یک سکۀ قرن پانزدهمی نیز در بین یافته ها هستند؛ مورد جالب تر بخشی از قبضۀ یک شمشیر تزئینی است که به گفتۀ زدانیویچ احتمالا متعلق به یکی از شوالیه های خاندان ویدوفسکی است. این خاندان در قرن پانزدهم مالک زمین های این منطقه بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1768

به "کشف بقایای قصر یک شوالیه در زیر یک تپه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای قصر یک شوالیه در زیر یک تپه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید