کتاب امامیه در عصر سلجوقیان منتشر شد

به گزارش سفر به مالزی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، کتاب امامیه در عصر سلجوقیان (حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی) با هدف آنالیز وضع سیاسی، فکری اعتقادی و فرهنگی اجتماعی، شیعیان دوازده امامی، در دوران حاکمیت سلجوقیان در ایران و عراق، یعنی دو سده پنجم و ششم هجری قمری و فهم چگونگی و چرایی آن است.

کتاب امامیه در عصر سلجوقیان منتشر شد

این پژوهش، وضع شیعیان امامی مذهب در دوران حاکمیت سلجوقیان و فهم نحوه عمل آنان، که به تداوم موجودیت و افزایش نفوذشان منجر شد را در سه عرصه سیاسی، اعتقادی و اجتماعی تبیین نموده است. در طی سلطنت سلجوقیان، شیعیان امامی توانستند به واسطه عواملی همچون وجود امیران شیعه مذهب مانند مزیدیان، درگیری سلجوقیان با اسماعیلیان و بروز اختلاف بین سلجوقیان و عباسیان، متصدی مناصب اداری گردند، به وزارت برسند و در عرصه اجتماعی از قدرت و نفوذ بسیار برخوردار شوند.

این اثر، به معرفی شرایط امامیه در عصر سلجوقیان از جهت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخته است و شامل یک مقدمه و چهار فصل پیشینه تشیع، معرفی سلجوقیان، حیات سیاسی امامیه در عصر سلجوقیان، حیات اجتماعی امامیه در عصر سلجوقیان و حیات فرهنگی امامیه در عصر سلجوقیان است.

کتاب امامیه در عصر سلجوقیان (حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی) نوشته سیدمحمدحسین منظورالاجداد ازسوی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با 616 صفحه منتشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1186

به "کتاب امامیه در عصر سلجوقیان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب امامیه در عصر سلجوقیان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید