کاهش 4 تا 7 درجه ای دمای هوا در استان های شمالی ، هوای این منطقه ها بارانی است ، پیش بینی هوای کشور در روزهای آینده

به گزارش سفر به مالزی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش 4 تا 7 درجه ای دمای هوا در شمال و شمال غرب کشور اطلاع داد.

کاهش 4 تا 7 درجه ای دمای هوا در استان های شمالی ، هوای این منطقه ها بارانی است ، پیش بینی هوای کشور در روزهای آینده

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان در مورد شرایط هوای کشور، با بیان اینکه براساس پیش بینی کلی بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری امروز چهارشنبه (15شهریورماه) در ارتفاعات مازندران و بخش هایی از گیلان، بارش پراکنده انتظار می رود گفت: پنجشنبه و آدینه (16 و 17شهریورماه) در بخش هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات گلستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه روزهای شنبه و یکشنبه (18 و 19 شهریورماه) این شرایط با شدت بیشتر در استان های ساحلی دریای خزر و منطقه های از استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی ادامه دارد گفت: بعلاوه امروز در شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و پنجشنبه و آدینه (16 و 17شهریورماه) در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و بخش هایی از فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر با احتمال رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: از امروز تا آدینه (18 تا 17شهریورماه) در نواحی شمال شرق شرق به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و بخش هایی از مرکز کشور و چهارشنبه و پنجشنبه (15 و 16 شهریورماه) در نوار مرزی غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می گردد و این شرایط روز شنبه (18شهریور) در بخش هایی از غرب، شمال غرب، مرکز دامنه های جنوبی البرز و یکشنبه (19شهریورماه) در بخش هایی از مرکز دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور انتظار می رود.

وی با بیان اینکه گفتنی است از پنجشنبه (16شهریورماه) در شمال غرب دامنه های جنوبی البرز و استان های ساحلی دریای خزر روند کاهش دما پیش بینی می گردد گفت: طی روز پنجشنبه (16شهریورماه) کاهش دما در استان اردبیل محسوس و 8 تا 10 درجه است و بعلاوه طی روز یکشنبه (19شهریورماه) در اردبیل و خراسان شمالی کاهش محسوس دما (8 تا 10 درجه) و در استان های ساحلی دریای خزر و سایر منطقه ها شمال غرب کاهش نسبی دما (4 تا 7 درجه) رخ می دهد. از اواخر وقت پنجشنبه تا یکشنبه (16 تا 19شهریورماه) دریای خزر مواج است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: tour-malaysia.ir شناسه مطلب: 1793

به "کاهش 4 تا 7 درجه ای دمای هوا در استان های شمالی ، هوای این منطقه ها بارانی است ، پیش بینی هوای کشور در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 4 تا 7 درجه ای دمای هوا در استان های شمالی ، هوای این منطقه ها بارانی است ، پیش بینی هوای کشور در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید